از تونل های حماس تا معدن طبس

از تونل های حماس تا معدن طبس
۳

یکی چکش به دست دارد و دیگری تفنگ. یکی برای فراهم آوردن آبادی و رفاه میکوشد و دیگری برای ایجاد جنگ و ویرانی. کارگران معدن طبس، مردان کار با مشت های گره کرده که برخلاف وحشت آفرینان مورد حمایت جمهوری اسلامی به حاشیه رانده شده اند. اما رژیم ایران تنها برای مسببان ترور دست به جیب میبرد. شاید اگر یک هزارم بودجه ای که برای ایجاد تونل های وحشت به حماس اختصاص داده میشود برای ایمن سازی محیط کار کارگران معدن طبس اختصاص داده میشود امروز ایران سوگوار مرگ دهها تن از این عزیزان نبود.
به گزارش خبرگزاری های خارجی خرج ساختن تونل های زیرزمینی حماس سالیانه به نود میلیون دلار میرسد. طبق اسناد به دست آمده از این تونل ها گمان میرود رژیم ایران مقدار زیادی از این بودجه را برای گروه تروریستی حماس تامین میکند. اخبار جنگ و ناآرامی در منطقه و از سوی دیگر سیل اخبار ناگوار از داخل ایران، رونمایی از این بذل و بخشش را برای مردم ایران دردناک تر میکند.
حادثه معدن طبس چهارمین حادثه در معادن ایران در چند سال گذشته است. به گزارش خبرگزاری های داخل ایران تعداد کشته شدگان از ۳۰ تا ۵۰ نفر تخمین زده شده است. شرکت معدنجوی طبس که متعلق به سهامی خاص است در مورد علت پدید آمدن این حادثه و مرگ کارگران توضیحی نداده است.
شهریور سال گذشته نیز انفجار گاز در یکی از تونل‌های معدنی در دامغان به کشته‌ شدن شش کارگر منجر شد. در انفجار سال ۱۳۹۶معدن زغال سنگ یورت ۴۴ معدنچی جان باختند.
به گزارش خبرگزاری های داخل ایران پایه حقوق کارگران معدن در ایران ۱۲ میلیون تومان، معادل ۲۰۰ دلار است. پایه حقوق کارگران ایرانی کجا و بودجه های میلیون دلاری که به جیب گروه های تروریستی ریخته میشود کجا؟ کارگران، معلمان، پرستاران ایران هرگز برای جمهوری اسلامی الویت نبوده و نخواهند بود. تا حماس و نیازش برای ساختن تونل های مجهز برای ایجاد جنگ و بی ثباتی هست، جان کارگر برای جمهوری اسلامی پشیزی نمی ارزد.

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *