از پهپاد انتحاری سپاه تا پهپاد آکینجی ترکیه

از پهپاد انتحاری سپاه تا پهپاد آکینجی ترکیه
۱۳
۳۳

«آیا رئیس جمهور خود را گم کرده اید؟ با ما تماس بگیرید. صنایع دفاعی بایکار». این متنی بود که بعد از پیدا کردن لاشه هلیکوپتر ساقط شده رئیس جمهوری رژیم ایران توسط پهپاد ترکیه در شبکه های اجتماعی ترند شد. پهپادهای سپاه که جمهوری اسلامی سالهاست برای تولید آنها میلیاردها دلار خرج و تبلیغ می کند، از پیدا کردن لاشه رئیس جمهور خود عاجز بودند. بعد از این حادثه سئوالی که ذهن مردم ایران و کارشناسان مسائل نظامی را مشغول کرد این بود که کارکرد پهپادهای سپاه چیست؟
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ادعا کردند که پهپادهای سپاه در اقیانوس هند در ماموریت بودند و بعد از اینکه به محل حادثه رسیدند، لاشه هلیکوپتر آنها را پیدا کردند. اما شواهد مستند نشان می داد که پهپاد آکینجی ترکیه محل دقیق سقوط هلیکوپتر را پیدا و ثبت کرده است.

سپاه که انواع و اقسام پهپاد می سازد آیا از این همه پهپاد حتی یکی از آنها هم در آسمان ایران نبود تا ۱۲ ساعت طول نکشد تا جنازه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه پیدا شود؟ آیا پهپادهای سپاه تنها برای کشتار انسانهای بیگناه در اوکراین مورد استفاده قرار می گیرند؟ امروز پهپادهای انتحاری سپاه در دست مزدورانش خاورمیانه را به منطقه ای ناامن تبدیل کرده اند. اما این پهپادها توانایی آن را ندارند تا محل سقوط یک هلیکوپتر را تشخیص دهند.

نکته آخر اینکه، پهپاد ترکیه بعد از کشف محل سقوط هلیکوپتر به کشور خود بازگشت و با مسیر پرواز پرچم ترکیه را در آسمان ترسیم کرد و این پیام مهمی برای جمهوری اسلامی بود. این پیام تحقیر صنایع پهپادی سپاه بود. پهپادهای ترکیه در جنگ روسیه و اوکراین از مردم بی دفاع اوکراین دفاع می کنند و پهپادهای سپاه در دست روسها مردم بیگناه را هدف قرار می دهند.

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *