تبلیغ تلویزیونی غذاهای ناسالم برای کودکان در بریتانیا ممنوع می‌شود

تبلیغ تلویزیونی غذاهای ناسالم برای کودکان در بریتانیا ممنوع می‌شود

دولت بریتانیا می‌گوید از اول اکتبر سال آینده (۹ مهر ۱۴۰۴) تبلیغ تلویزیونی «هله هوله» و خوراکی‌هایی که ارزش غذایی کمی دارند تا پیش از ساعت ۹ شب ممنوع خواهد شد.

حزب کارگر، که در حال حاضر حزب حاکم در بریتانیا است، در پی آن است که با این محدودیت در کنار ممنوعیت کامل تبلیغات آنلاین که بابت آن‌ها پول پرداخت شده، با چاقی مفرط کودکان مبارزه کند.

اندرو گوین، معاون سلامت عمومی وزارت بهداشت بریتانیا، گفته است اعلام رسمی چشم‌انداز و تاریخ اجرای این ممنوعیت‌ها، شفاف‌سازی برای شاغلان این صنعت است.

او در یک بیانیه کتبی که در مجلس عوام خوانده شد گفت: «این محدودیت‌ها کمک خواهد کرد کودکان کمتر در معرض تبلیغات خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های با ارزش غذایی کم قرار بگیرند. شواهد نشان می‌دهند که این تبلیغات، از سنین کم، روی انتخاب غذایی کودکان تاثیر می‌گذارد.»

این ممنوعیت تبلیغات تا پیش از ساعت ۹ شب، از وعده‌های انتخاباتی حزب کارگر بود.

مطالب بیشتر

سایمون دیکسون، مدیر سیاست‌گذاری و روابط عمومی این انجمن به بی‌بی‌سی گفت که تغذیه دوران کودکی «یک اولویت بلند مدت» و «کلید ساخت آینده سالم‌تر برای نسل آینده» است.

برخی اقلام از ممنوعیت‌های جدید معاف خواهند بود ولی قوانین نظارتی خود را خواهند داشت. غذای نوزادان، محصولات رژیمی، نوشیدنی‌های دارویی و محصولات جایگزین غذایی تایید شده توسط وزارت بهداشت جزو اقلامی هستند که از این ممنوعیت مستثنی می‌شوند.

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا وعده اصلاحات گسترده‌ای در سیستم بهداشت و سلامت ملی داده بود که بخشی از آن انتقال «مراقبت» از بیمارستان‌ها به محله‌ها و سیاست «پیشگیری قبل از علاج» برای کاهش فشار روی خدمات درمانی است.

معاون سلامت عمومی وزارت بهداشت بریتانیا گفت: «یکی از این فشارها، بحران چاقی مفرط کودکان است که سلامت آنها را برای سال‌ها به خطر می‌اندازد و این به نوبه خود فشار بیشتری بر نظام خدمات بهداشت این کشور وارد خواهد کرد.»

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *