تجدید نظر یا ترس؟ +ویدیو

تجدید نظر یا ترس؟
۱۶
۲۰

آیا مقامات جمهوری اسلامی متوجه شده اند که سرانجام بازی با آتش چیست؟ به گزارش سایت خبری پولیتیکو در پی کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران، جمهوری اسلامی در حمله تلافی جویانه به اسرائیل “تجدید نظر” کرده است. برخی مقامات نظامی آمریکایی نیز به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفته اند که ایران برخی آمادگی‌ها را انجام داده اما احتمالا این حمله در سطح یک حمله بزرگ به اسرائیل نخواهد بود. اسماعیل هنیه در تهران در روز دهم مرداد مورد هدف قرار گرفته و هنگامی که مهمان خامنه ای بود کشته شد. از آن پس خامنه ای با تاکید به “خون خواهی” باعث موجی از نگرانی ها در مورد بالاتر رفتن تنش ها در منطقه شده است.


سابقه جمهوری اسلامی در حملات تلافی جویانه نشان میدهد این رژیم پس از بررسی گزینه های موجود اکثر اوقات تنها ایرانیان بیگناه داخل ایران را مورد خشم خود قرار میدهد. برخورد موشک های سپاه به هواپیمای اوکراینی در سال ۲۰۲۰ پس از مرگ قاسم سلیمانی این ادعا را ثابت میکند. البته از زمان کشته شدن هنیه تا امروز که رژیم ایران هنوز در حال “بررسی” چگونگی حمله به اسرائیل است، زندانیان سیاسی اعدام و زنان را به بهانه های واهی در خیابان ها کتک زد و تحقیر کرد.
اما چرا تجدید نظر؟ در واقع این سوال باید پرسیده شود که جمهوری اسلامی دقیقا در حال تجدید نظر چه چیزیست؟ آیا جمهوری اسلامی مسئولیت انجام این “خون خواهی” را به نیروهای نیابتی اش خواهد سپرد و برای در مسند قدرت ماندن از آن شانه خالی خواهد کرد؟ یا تجدید نظر به سادگی به این معناست که رژیم هرچه شدیدتر مردم را مورد هدف قرار خواهد داد؟
کسی نمیداند در سر خامنه ای چه میگذرد. تنها چیزی که مانند روز واضح است ترسی بود که در مراسم نماز بر جنازه هنیه در چهره خامنه ای موج میزد. اما نگرانی و دلهره از افزایش تنش در منطقه و افزایش فشار رژیم بر مردم ایران همچنان باقیست. ترس دیکتاتورها را دیوانه میکند.

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *