تیم دانش‌آموزی کاوش باستانی یک بطری حاوی پیغام ۲۰۰ ساله در شمال فرانسه پیدا کردند

یک تیم متشکل از دانش‌آموزان داوطلب کاوش باستانی، در شمال فرانسه بطری پیدا کردند که در آن یک پیغام ۲۰۰ ساله گنجانده شده بود.

آنها روز دوشنبه در حال کاوش در بقایای یک روستای گالی (سلتی) در نوک صخره‌های نزدیک به شهر دیپ بودند که سفالی از زیر زمین بیرون کشیدن که داخل آن یک بطری کوچک شیشه‌ای بود.

رئیس این تیم کاوش باستانی، گیوم بلاندل، گفته بطری کشف شده شبیه شیشه‌های کوچکی بود که در قدیم زنان دور گردن‌شان می‌اندختند و درونش نمک بودار می‌ریختند.

مطالب بیشتر

درون این بطری یک پیغام کاغذی بود که پیچیده و دور آن نخ بسته شده بود.

یک روز پس از پیدا شدن این بطری، گیوم بلاندل آن را گشود و پیغام درون آن را خواند که حاوی این کلمات بود:

«پی.جی فره، بومی دیپ، عضو جوامع متعدد روشنفکری، در ژانویه ۱۸۲۵ در این منطقه کاوش باستانی کرده است. او به کاوش‌های خود در این منطقه که به شهر لیمو یا اردوگاه سزار شهرت دارد ادامه خواهد داد».

فره یکی از شخصیت‌های برجسته محلی است که در اسناد شهرداری محل به کاوش‌های او در حدود ۲۰۰ سال پیش اشاره شده است.

آقای بلاندل گفته: «این واقعا لحظه اعجاب‌انگیزی بود. ما می‌دانستیم که قبلا در اینجا کاوش باستان‌شناسانه صورت گرفته اما پیدا کردن چنین پیغامی از ۲۰۰ سال قبل، کاملا غیرمنتظره بود».

رئیس تیم کاوش در این منطقه گفته: «گاهی اوقات شما کپسول‌های این چنینی پیدا می‌کنید اما اغلب آنها متعلق به نجاران و معمارانی است که خانه‌ای را ساخته‌اند. بسیار نادر است که چنین کپسولی در اماکن کاوش باستانی پیدا کنید. اکثر باستان‌شناسان چنین می پندارند که کسی در پی آنها به آن مکان نخواهد آمد چرا که آنها هر آنچه در کاوش لازم بوده را انجام داده اند».

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *