حشره‌ای موذی یا یک مدل عالی عکاسی؟

حشره‌ای موذی یا یک مدل عالی عکاسی؟
۱

وقتی جیمی رید می‌خواهد به عکاسی حیات‌وحش بپردازد مجبور نیست خیلی راه دوری برود. کافی است زیر درپوش ناودان، قلوه سنگ‌ها و یا گوشه انباری مخروبه ته حیاطش در اسکاتلند را بگردد. برای برخی افراد زنبورها، پروانه‌ها، مورچه‌ها و عنکبوت‌هایی که می‌بینند ممکن است فقط موجوداتی بی اهمیت، حشره و یا آفت به نظر بیایند ولی برای جیمی که عکاس حرفه‌ای است، آنها سوژه‌هایی جذاب برای عکس‌های کلوز‌آپ با جزییات چشمگیر هستند.

او به بی‌بی‌سی اسکاتلند گفت: «من جاهای خیلی عجیب را می‌گردم و معمولا خوش‌شانس از آب در می‌آیم، انباری ته حیاطم برای من حکم یک معدن طلا را دارد، و انگار هر لحظه در حال فروپاشی است.»

«باورنکردنی است که ده سال است که این کار را می‌کنم و همچنان موجوداتی را می‌بینم که قبلا هرگز ندیده بودم»

او که یک پدر ۳۹ ساله هست گاهی اوقات به مناطق جنگلی اطراف خانه‌اش یا بیرون شهر سفر می‌کند تا بلکه گونه‌های جدیدی که هنوز عکس آنها را نگرفته پیدا کند.

مطالب بیشتر

او‌ گفت: «این خیلی برام جالب است که بیشتر عصرهای تابستان وسوسه می‌شوم تا برای شکار سوژه‌های جدید بیرون بروم، برای عکاسی از زنبورها معمولا این کار را در طول شب انجام می‌دهم چون آنها خواب هستند و احتمال اینکه حرکت کنند کمتر است اما خب پیدا کردن زنبورها هنگام شب سخت تر است»

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *