سارقان پروانه به پرداخت۲۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شدند

سارقان پروانه به پرداخت۲۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شدند

یک پدر و پسر ایتالیایی به دلیل تلاش برای قاچاق صدها حشره بومی از جمله ۹۲ گونه پروانه از پارکی در سری‌لانکا به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شدند. این جریمه بالاترین جریمه تاریخ سری‌لانکا برای جرایم مربوط به حیات وحش است.

نگهبانان پارک ملی یالا، لوئیجی فراری ۶۸ ساله و پسرش ماتیا ۲۸ ساله را در ماه مه امسال پس از یافتن شیشه‌هایی حاوی این حشرات دستگیر کردند.

تحقیقات انجام شده در این مورد نشان می‌دهد که این دو نفر با استفاده از مواد جاذب حیوانات، حشرات را جذب کرده و قصد داشتند آن‌ها را با استفاده از کیسه‌های مومی به صورت شیمیایی حفظ کنند.

این پدر و پسر در اوایل ماه جاری میلادی به دلیل جمع آوری، نگهداری و حمل و نقل غیرقانونی حشرات به بالاترین جریمه تاریخ سری‌لانکا برای جرایم مربوط به حیات وحش محکوم شدند.

یکی از نگهبانان این پارک به بی‌بی‌سی گفته است که در روز حادثه راننده یک جیپ سافاری نگهبانان را از یک خودروی مشکوک که در کنار جاده پارک شده بود و دو مرد را که با تورهای حشره‌گیری به جنگل رفته بودند، مطلع کرد.

سپس نگهبانان خودرو را پیدا کردند و صدها شیشه حاوی حشرات مرده را در صندوق عقب آن کشف کردند.

مطالب بیشتر

این نگهبان پارک گفته است: «همه حشرات مرده بودند. آن‌ها ماده شیمیایی در بطری‌ها قرار داده بودند. بیش از ۳۰۰ حشره آن جا بود.»

چنانچه آن‌ها تا ۲۴ سپتامبر نتوانند مبلغ جریمه تعیین شده را بپردازند، ممکن است به دو سال زندان محکوم شوند.

پارک ملی یالا واقع در جنوب شرقی سری‌لانکا، یکی از محبوب‌ترین پارک‌های حیات وحش این کشور است که محل زندگی شمار زیادی پلنگ، فیل و گاومیش و حیوانات دیگر است.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *