مدال طلای تنیس برای جوکوویچ؛ نواک برای نخستین بار قهرمان المپیک شد

مدال طلای تنیس برای جوکوویچ؛ نواک برای نخستین بار قهرمان المپیک شد

نواک جوکوویچ، ستاره دنیای تنیس با پیروزی در مقابل کارلوس آلکارس توانست تنها جای خالی در کارنامه افتخارات خود را هم پر کند و به مدال طلای المپیک دست یابد.

پرافتخارترین تنیسور تاریخ در دیدار پایانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رشته تنیس مردان به مصاف رقیب جوان اسپانیایی خود رفت. این دو سه هفته قبل در فینال مسابقات ویمبلدون با یکدیگر دیدار کرده بودند که در آنجا آلکاراس توانسته بود به راحتی رقیب نامدار خود را شکست دهد.

حکایت فینال المپیک پاریس اما متفاوت بود؛ جوکوویچ که به بیست و چهار قهرمانی در مسابقات گرند اسلم رسیده است، هرگز نتوانسته بود در بازی‌های المپیک به قهرمانی دست یابد. این تنیسور ۳۷ ساله که در سالهای پایانی ورزش حرفه‌ای خود به سر می‌برد در دیدار فینال یکشنبه شب حاضر شده بود تا بتواند به تنها افتخاری که از رسیدن به آن محروم مانده بود دست یابد.

مطالب بیشتر

جوکوویچ در این دیدار موفق شد با عملکردی قاطعانه در دو ست و با نتایج مشابه ۷-۶ حریف جوان خود را شکسست دهد تا برای نخستین و احتمالا آخرین بار مدال طلا در بازی‌های المپیک را بر گردن بیاوزد.

تاکنون تنها سه تنیسور در تاریخ توانسته‌اند ضمن قهرمانی در هر چهار گرند اسلم در بازی‌های المپیک هم به قهرمانی برسند: آندره آغاسی، رافائل نادال و البته نواک جوکوویچ.

جوکوویچ در این مسابقات حتی یک ست هم به حریفان خود نداد و توانست تمام مسابقات را با قاطعیت به پایان برساند. او همچنین با ۳۷ سال سن حالا به مسن‌ترین قهرمان تنیس در بازی‌های المپیک هم تبدیل شده است.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *