هفت اکتبر: سالگرد یک کشتار

هفت اکتبر: سالگرد یک کشتار

خاورمیانه از هفت اکتبر ۲۰۲۳ شاهد روزهای سختی بوده است. حماس نیروی وابسته به جمهوری اسلامی پارسال در چنین روزی با تمام قوا به غیر نظامیان حمله ور شده و باعث کشته شدن کودکان و زنان و انسانهای بیگناه شد. از آن تاریخ تا به امروز همه ی نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی از یمن، لبنان و عراق با موشک پراکنی به اسرائیل هیزم به شعله های آتش ریخته اند. رهبر جمهوری اسلامی در آخرین سخنرانی خود در نماز جمعه با حمایت از حمله تروریستی هفت اوکتبر آن را قانونی و منطقی خواند. سران جمهوری اسلامی در طول این یک سال کوچکترین گامی در راستای پایین آوردن تنشهای خاورمیانه برنداشته اند.

اسرائیل برای دفاع از خود در طی این یک سال تلاش کرده تا تروریستهایی که به این کشور حمله کرده و یا می کنند، از میان بردارد. بیشتر فرماندهان نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی کشته شده اند. حتی در برخی مواقع ما شاهد کشته شدن نیروهای سپاه پاسداران هم بودیم، که همراه تروریستها در حال ریختن نقشه های شوم خود بودند. در طی یک سال مزدوران رژیم ایران متحمل ضربات سختی شده اند. رفتارهای مخرب جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی اش باعث شده تا غیر نظامیان آواره شده و اسیر جنگی نخواسته شوند. امروز اگر مردم غزه بی خانمان شده، اگر مردم لبنان مجبور به ترک خانه های شان شده اند، نتیجه ی حمله اوکتبر سال گذشته و ادامه ی آن توسط حزب الله لبنان می باشد. حماس آغازگر و حملات حزب الله لبنان، حوثی های یمن، نیابتی های رژیم در عراق ادامه دهنده این جنگ است.

مردم خاورمیانه به جنگ و خونریزی احتیاج ندارند. آنها خسته از هر جنگی هستند. آنها به آرامش و رفاه نیاز دارند. آنها متنفر از رفتارهای جنگ طلبانه جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی اش هستند. هفت اوکتبر سالگرد وحشتی بود که ارمغان آن روزهای کابوس وار در منطقه بود.

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *