۹ دقیقه طوفانی برای پیروزی پر گل ایران مقابل قطر

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار نهایی از تورنمنت تدارکاتی چهار جانبه اردن، با نتیجه چهار بر صفر مقابل قطر به پیروزی رسید.

ایران پیش از این مسابقه، ۳-۱ اردن را شکست داده بود. قطر هم با برتری در ضربات پنالتی مقابل عراق فینالیست شد.

کارلوس کی‌روش که در سه دوره جام جهانی روی نیمکت ایران نشسته بود، این بار روبروی شاگردان سابقش قرار داشت و شکستی سنگین را متحمل شد.

سرمربی ۷۰ ساله پرتغالی، قبل از بازی در اینستاگرام نوشت: «امروز این افتخار را دارم تا مقابل تیم ملی ایران و بازیکنان درخشانش بازی کنیم.»

قطر از سال ۱۳۸۸ تاکنون موفق به پیروزی بر ایران نشده و برای دهمین بازی پیاپی از کسب برتری بازماند.

در مراسم معارفه، همه اعضای اصلی و ذخیره به اتفاق کادر فنی و سرپرستی ایران، دور گردن‌شان چفیه انداخته بودند. در بازی قبلی مقابل اردن نیز نوار مشکی دور بازوی ملی‌پوشان ایران بود.

این اقدام با تعبیر «حمایت از فلسطین»، استقبال رسانه‌های حکومتی را در پی داشته. خبرگزاری فارس به یک دقیقه سکوت بازیکنان قبل از شروع بازی ایران و قطر برای احترام به «شهدای غزه» اشاره کرده است.

محمدرضا احمدی گزارشگر بازی نیز در جریان مسابقه با حملات لفظی به اسرائیل، اخبار و آمارهایی از وقایع غزه را اعلام می‌کرد.

در نیمه اول، دفاع چند لایه قطر، علاوه بر کاستن از سرعت ایران، مانع از خلق موقعیت‌های جدی روی دروازه مشعل برشم می‌شد.

در همین نیمه اشتباه بیرانوند در حفظ توپ و تمایلش به دریبل در خارج از محوطه جریمه، باعث شد عبدالرزاق صاحب توپ شود. بیرانوند خطا کرد و کارت زرد گرفت.

تساوی بدون گل تا دقیقه ۷۰ پابرجا بود اما از این لحظه شرایط برای شاگردان قلعه‌نویی دگرگون شد. گل اول باارسال کرنر رضاییان و ضربه سر کنعانی ثبت شد.

سه دقیقه بعد شوت کاپیتان جهانبخش به تور رسید. دو دقیقه بعد از گل دوم هم ضربه روی پای آزمون وارد دروازه شد. ۹ دقیقه طوفانی ایران، در دقیقه ۷۹ منجر به ثبت گل چهارم شد که مجدداََ کنعانی زد.

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی طارمی، سردار آزمون آغازگران ایران در این مسابقه بودند.

نسبت به بازی قبلی، کنعانی‌ با حاج‌صفی و نوراللهی نیمکت نشین شدند تا میلاد محمدی، پورعلی گنجی و قدوس در ترکیب اصلی قرار بگیرند.

مصدومیت شدید پورعلی گنجی در آغاز نیمه دوم باعث دقایقی وقفه در جریان مسابقه شد و سپس کنعانی جای او را گرفت. مدافع تعویضی که ناباورانه دو بار به گل رسید.

کریم انصاری‌فرد، احسان حاج‌صفی، مهرداد محمدی و جواد حسین‌نژاد که اولین بازی ملی‌اش را تجربه کرد، تعویض‌های بعدی ایران بودند.

منبع خبر

One thought on “۹ دقیقه طوفانی برای پیروزی پر گل ایران مقابل قطر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *