ترور؛ رمز شب رژیم ایران

ترور؛ رمز شب رژیم ایران
۵
۱۶

تلاش برای ترور رئیس جمهور سابق آمریکا سر خط خبرهای این هفته بود. موضوع ترور دونالد ترامپ سالهاست که توسط سران جمهوری اسلامی و سرداران سپاه مطرح می شود. این سوال در ذهن تحلیلگران تروریسم بین المللی ایجاد می شود که آیا تلاش ناکام ترور رئیس جمهور سابق آمریکا رابطه ای با جمهوری اسلامی دارد؟ زیرا سران جمهوری اسلامی و سرداران سپاه، دونالد ترامپ را بخاطر کشته شدن قاسم سلیمانی تهدید به مرگ کرده بودند. حتی چند سال پیش حساب کاربری رهبر جمهوری اسلامی در اینستاگرام عکس پهپاد انتحاری را بالای سر ترامپ منتشر کرد. البته اینستاگرام بعد از این اتفاق حساب کاربری رهبر جمهوری اسلامی را بست.
سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه اطلاعات مورد اشاره درباره طرح جمهوری اسلامی برای قتل ترامپ از سوی یک «منبع انسانی» به دست مقامات آمریکایی رسیده بود، نوشت: «سرویس مخفی آمریکا» که حفاظت از جان مقامات ارشد را بر عهده دارد به همین دلیل وضعیت امنیتی ترامپ را تقویت کرده بود. با اینهمه به گفته این منابع هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر ارتباط توماس ماتیو کروکس با برنامه‌های‌ جمهوری اسلامی برای قتل ترامپ وجود ندارد.
جمهوری اسلامی رژیمی است که روش ترور را برای حذف مخالفان و منتقدان انتخاب کرده است. این رژیم حتی برای از بین بردن دشمنان فرضی خود از گفتمان ترور استفاده می کند. با نگاهی کوتاه به کارنامه سیاه این رژیم در سالهای اخیر می بینیم که در نتیجه ترور، مخالفین جمهوری اسلامی جان خود را از دست داده اند. در برخی از این تلاشها برای ترور هم ما شاهد آشکار شدن روابط تروریستها با عوامل جمهوری اسلامی بوده ایم. مسئولیت انجام عملیات های ترور در خارج از ایران را واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه بر عهده دارد. البته در فرایند ترور همه ی ارگانهای امنیتی جمهوری اسلامی با همدیگر همکاری نزدیک دارند. از وزارت اطلاعات گرفته تا سازمان اطلاعات سپاه با واحد ترور نیروی قدس سپاه هماهنگ هستند.
تلاش برای ترور مسیح علینژاد (فعال حوزه زنان و مخالف جمهوری اسلامی) در نیویورک و افشا شدن نقشه ترور جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا تنها نمونه هایی از فعالیتهای ترور رژیم ایران در خاک آمریکا می باشد. در یکی از این طرحهای ترور، شخصی که مبادرت به پرداخت مبلغی برای کشتن بولتون کرده بود هم افشا شد. او شهرام پورصفی از نیروهای سپاه بود. همچنین شخصی که قصد جان مسیح علینژاد را کرده بود، دستگیر و راهی زندان شد.

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *