جمهوری اسلامی ایران؛ مسئول بلایای انسانی و محیط زیستی

جمهوری اسلامی ایران مسئول بلایای انسانی و محیط زیستی
۲۸
۱۷

نفتکش یونانی سونیون، حامل یک میلیون بشکه نفت خام روز پنجشنبه مورد حمله حوثی ها قرار گرفت. جمهوری اسلامی حامی اصلی حوثی هاست و مسئولیت این حمله مستقیما بر دوش جمهوری اسلامی است. حملات حوثی‌ها به ده‌ها کشتی در حال عبور از آب‌های منطقه از آبان سال گذشته ادامه داشته است. در پی این حملات که یک ماه پس از آغاز جنگ غزه شروع شد دست‌کم دو کشتی به طور کامل غرق، چندین ملوان ربوده و سه تن از خدمه آنها کشته شده اند.
کشتی سونیون که حامل یک میلیون بشکه نفت خام بود در حال انتقال این محموله از بصره به یونان بود که مورد حمله حوثی ها قرار گرفت. روز پنجشبه حساب کاربری نیروهای امنیت دریایی فرانسوی متعلق به اتحادیه اروپا در دریای سرخ در بیانیه ای، از نجات خدمه این کشتی و منهدم نمودن یک پهپاد که در نزدیکی این کشتی بود خبر دادند. آن ها همچنان در این بیانیه هشدار دادند که منهدم شدن این کشتی با وجود بار نفت خام آن به حادثه ای محیط زیستی منجر خواهد شد.
به گزارش رادیو فردا، دولت آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای به وقوع فجایع زیست محیطی حاصل از حملات حوثی های مورد حمایت جمهوری اسلامی به نفتکش ها اشاره کرد. سابرینا سینگ، از سخنگویان آمریکا گفت، محموله این نفتکش می‌تواند به دریای سرخ بریزد و یک فاجعه زیست‌محیطی ایجاد کند که در نهایت خودشان باید با آن دست و پنجه نرم کنند. خانم سینگ افزود: حوثی‌ها می‌گویند که این حملات را برای کمک به مردم غزه انجام می‌دهند، اما نمی‌دانم چطور این کار به کسی در غزه کمک می‌کند.
نه تنها جمهوری اسلامی با حمایت از این گونه حملات به هیچ مردمی در هیچ جای دنیا کمک نمی‌کند بلکه موجب ویرانی و خرابی بیشتر و ملتهب شدن هرچه بیشتر اوضاع در منطقه میشود. کشتن ملوانان و خدمه کشتی ها و ایجاد فجایع زیست محیطی را نمیتوان حمله موفقیت آمیز محسوب کرد. بلکه این حملات تنها نمایشی رقت انگیز از قدرت پوشالی جمهوری اسلامی است که موجب از دست رفتن جان افراد بیگناه و نابودی اکوسیستم منطقه میشود.
جمهوری اسلامی به سادگی میتواند منابعی را که خرج گستراندن جنگ در منطقه میکند به اهداف بشر دوستانه اختصاص دهد. اما صلح و ارتقاع سطح زندگی ایرانیان در قاموس جمهوری اسلامی نیست و نخواهد بود.

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *