حوثی ها؛ عامل فلاکت یمنی ها

حوثی ها؛ عامل فلاکت یمنی ها
۲۱
۲۱

امروز حوثی های یمن چیزی بغیر از فلاکت برای مردم یمن ندارند. از شروع بحران غزه، حوثی های یمن که قسمت غربی این کشور را در تسلط خود دارند، کشتی های تجاری را در دریای سرخ و خلیج باب المندب هدف قرار دادند. روزی نیست که پرتاپ پهپاد یا موشک به کشتیهای تجاری در مجاورت یمن سرخط خبرها نباشد. نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا چندین بار به حملات حوثی ها پاسخهای محدودی دادند. اما حوثی های یمن پا را فراتر نهاده و شهر تل آویو اسرائیل را هفته گذشته هدف قرار دادند. اسرائیل بعد از صدها حمله ی حوثی ها برای اولین بار پاسخ مستقیم به حوثی ها داده و بندر الحدیده و فرودگاه این شهر را با هواپیماهای جنگی بمباران کرد.

حوثی ها؛ عامل فلاکت یمنی ها


حوثی های یمن که مورد حمایت لجستیکی و نظامی جمهوری اسلامی هستند، سالهاست که قسمتی از یمن را زیر سلطه خود دارند. این نیروها با دستور ارباب خود رژیم ایران سعی دارند تا آتش جنگ را به کل خاورمیانه گسترش دهند. امروز مردم یمن بخاطر این فعالیتهای حوثی ها در بدترین شرایط اقتصادی بسر می برند. مردم در صفهای طولانی برای قطره ای بنزین هستند، آنوقت حوثی ها پهپادهای خود را با باک پر بنزین به اهدف غیر نظامی می فرستند. حوثی ها از اماکن غیر نظامی برای مقاصد نظامی استفاده می کنند. در نتیجه ی این فعالیتهای مخرب فقر در این کشور سر به فلک کشیده است. مردم برای تکه نانی محتاج هستند، اما حوثی ها روزانه دهها پهپاد و موشک به اهداف تجاری و غیر نظامی پرتاپ می کنند. در نتیجه ی حمله اسرائیل به بندر الحدیده، فعالیتهای این بندر متوقف شد. حوثی های یمن حتی به مردم فقیر هم رحم نکرده و باعث می شوند تا کمکهای بشردوستانه به آنها متوقف شود.
امروز حوثی ها تمام عیار علیه مردم یمن بوده و در خدمت مقاصد پلید ارباب خود جمهوری اسلامی هستند. کشیده شدن جنگ به کل خاورمیانه یعنی گسترش فلاکت و بدبختی در این منطقه.

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *