عدم موافقت سپاه از اعزام شبه نظامیان عراق به لبنان

عدم موافقت سپاه از اعزام شبه نظامیان عراق به لبنان
۲۲
۱۵

طبق گزارش روزنامه سعودی شرق الاوسط یکی از فرماندهان سپاه در پی درخواست حزب الله لبنان، با فرماندهان کتائب حزب الله دیدار کرد؛ موضوع اصلی این دیدار درباره طرح های پیشنهادی این گروه شبه نظامی برای حمایت از حزب الله لبنان در مقابل اسرائیل بود.
کتائب حزب الله که تحت حمایت های مالی، نظامی و مستشاری جمهوری اسلامی ایران است با اعلام آمادگی خود برای حمایت از حزب الله لبنان از این رژیم و ابراز اجرایی آن سپاه رخصت خواست. این گروه شبه نظامی پیشنهاد اعزام نیرو های خود به لبنان را مطرح کرد که این پیشنهاد با مخالفت فرستاده سپاه مواجه شد. سپاه در جواب، این اقدام را در شرایط فعلی زودرس خواند و افزود که تصمیم گیری این نوع حرکات بر عهده رژیم جمهوری اسلامی و خامنه ای است.
فرمانده سپاه ارسال کمک های نظامی، تسلیحاتی و لجستیکی به حزب الله لبنان از طرف کتائب حزب الله را در حال حاضر بهترین راه کار حمایتی و فراخور شرایط حاضر اعلام کرد. او تاکید کرد که ارسال نفرات در حال حاضر اقدامی غیر ضروریست.
در همین حین، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه در دیدار اخیر خود با رهبران لبنان هشدار داده که اگر حملات حزب الله لبنان به اسرائیل به زودی خاتمه نیابد، آمریکا نمیتواند مانعی برای پیشروی نیروهای اسرائیلی به خاک لبنان باشد. او افزود که آمریکا هیچ کنترلی بر اسرائیل نداشته و از رهبران لبنان خواست که این پیغام را به گوش حسن نصرالله برسانند.
حزب الله لبنان در جواب اعلام کرده که خواستار جنگ تمام عیار با اسرائیل نیست. اما در صورت وقوع چنین امری قابلیت بالایی برای ضربه زدن به اسرائیل را داراست. یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا به نقل از خبرگزاری آکسیوس گفته است، «مشاوران کاخ سفید به مشاور امنیت اسرائیل این اطمینان را داده اند که در صورت وقوع جنگ با حزب الله لبنان، آمریکا تماما از اسرائیل پشتیبانی خواهد کرد.»

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *