مراکش، اسپانیا و پرتغال، میزبان جام‌جهانی ۲۰۳۰ شدند؛ برگزاری سه بازی در آمریکای جنوبی

فدراسیون بین‌المللی فوتبال روز چهارشنبه در اقدامی غیرمنتظره یک سال پیش از موعد تعیین‌شده اعلام کرد که میزبانی رقابت‌های جام جهانی سال ۲۰۳۰ به سه کشور مراکش، اسپانیا و پرتغال واگذار شده است، اما در عین حال اروگوئه، آرژانتین و پاراگوئه نیز برای بزرگداشت یکصدسالگی این رقابت‌ها میزبان سه مسابقه خواهند بود.

فیفا گفت پیشنهاد سه کشور مراکش، اسپانیا و پرتغال برای برگزاری مشترک جام جهانی، تنها پیشنهادی است که این نهاد برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ دریافت کرده بود.

اولین دوره رقابت‌های جام جهانی سال ۱۹۳۰ به میزبانی اروگوئه برگزار شد که با پیروزی اروگوئه بر آرژانتین در مسابقه نهایی به پایان رسید.

بخشی از میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ به اسپانیا در حالی واگذار شده است که تنها چند هفته پیش، لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، به خاطر بوسیدن لب‌های یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان این کشور در جام جهانی فوتبال زنان، مجبور به استعفا از سمت خود شد.

فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شورای فیفا به اتفاق آرا با درخواست مشترک مراکش، پرتغال و اسپانیا برای میزبانی رقابت‌های سال ۲۰۳۰ که تنها درخواست برای میزبانی این رقابت‌ها بود، موافقت کرد و این امر البته مشروط به تکمیل موفقیت‌آمیز فرایند تعیین‌شده توسط فیفا و تصمیم کنگره فیفا در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.»

این بیانیه همچنین با اشاره به یک قرن تاریخ رقابت‌های جام جهانی می‌گوید که شورای فیفا به اتفاق آرا با برگزاری مراسم جشن صدمین سالگرد این رقابت‌ها در مونته ویدئو، پایتخت اروگوئه، و سه بازی جام جهانی به ترتیب در اروگوئه، آرژانتین و پاراگوئه موافقت کرده است.

از آنجایی که جام جهانی قرار است در شش کشور و در دو نیمکره مختلف برگزار شود، ممکن است برخی از تیم‌ها مسابقات گروهی خود را در فصول مختلف برگزار ‌کنند.

رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار شد، اما نه در فصل معمول آن که اواسط سال میلادی محسوب می‌شود، بلکه در ماه‌های نوامبر و دسامبر تا از گرمای شدید تابستان قطر اجتناب شود.

آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی جهان است و فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد هکه آنها اولین بازی گروهی ۲۰۳۰ را در خانه انجام خواهند داد.

منبع خبر

One thought on “مراکش، اسپانیا و پرتغال، میزبان جام‌جهانی ۲۰۳۰ شدند؛ برگزاری سه بازی در آمریکای جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *