جام جهانی زنان؛ آمار و ارقام چه می‌گویند؟

جام جهانی زنان؛ آمار و ارقام چه می‌گویند؟

نهمین دوره جام جهانی فوتبال زنان با قهرمانی تیم ملی اسپانیا به پایان رسید. این مسابقات از لحاظ برگزاری استانداردهای جدیدی ایجاد کرد و رکورد درآمدزایی و تعداد تماشاچیان را شکست. فوتبال زنان چگونه به موفقیت رسید؟

«فکر می‌کنم فراتر از انتظارات بودیم. این در حالیست که از همان آغاز انتظارات‌مان را هم خیلی دست بالا گرفتیم.»

با این جمع‌بندی، جیمز جانسون، رییس فدراسیون فوتبال استرالیا در گفت‌وگو با شبکه یک تلویزیون آلمان رضایت‌اش را از این دوره جام جهانی زنان که به میزبانی کشور او و نیوزیلند برگزار شد، ابراز کرد.

ورزشگاه‌های سرشار از تماشاگر

۷۰۰ هزار نفر از تماشاگران در این میان مربوط به مسابقاتی بود که در چهار استادیوم نیوزیلند برگزار شد. رکورد قبلی متعلق به جام جهانی ۲۰۱۵ کانادا با ۱/۳۵ میلیون تماشاچی بود. هر چند باید اشاره کرد که تعداد تیم‌ها در جام جهانی امسال برای اولین بار از ۲۴ تیم در دو دوره پیشین (۲۰۱۵ کانادا و ۲۰۱۹ فرانسه) به ۳۲ تیم اضافه شده و تعداد بازی‌‌ها افزایش یافته بود، اما از لحاظ متوسط تعداد تماشاچی در هر بازی نیز این رقابت‌ها سومین دوره از جام جهانی زنان بود که از میانگین ۳۰ هزار تماشاچی عبور کرد. پیش از این تنها در دو جام جهانی ۱۹۹۹ آمریکا و ۲۰۰۷ چین که هنوز رقابت‌ها ۱۶ تیمی بودند، میانگین تعداد تماشاگر در هر بازی بیش از ۳۷ هزار نفر بود.

برگرفته از:bbc.com

3 thoughts on “جام جهانی زنان؛ آمار و ارقام چه می‌گویند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *