یورو۲۰۲۴؛ گرجستان با شکست یاران رونالدو شگفتی‌ساز شد

یورو۲۰۲۴؛ گرجستان با شکست یاران رونالدو شگفتی‌ساز شد

گرجستان در نخستین حضور خود در دور نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ همراه پرتغال و ترکیه به دور یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد.

سومین و آخرین مسابقه گروهی در گروه ششم (F) جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴، چهارشنبه شب و از ساعت ۲۱ به وقت آلمان برگزار شد که در پایان نتایج دور از انتظاری رقم خورد.

پرتغال ۶ امتیازی که صعود خود را به دور یک هشتم قطعی کرده بود به مصاف گرجستان رفت که نخستین حضور خود را در مسابقات یورو تجربه می‌کرد. گرجستان در حضور گئورگی گولسیانی، مدافع پرسپولیس تهران، موفق شد با گل زود هنگام در دقیقه ۲ بازی که توسط خویچا کواراتسخلیا به ثمر رسید از حریف خود پیش بیفتد.

با وجود تلاش و کسب موقعیت‌های گل بسیار توسط رونالدو و یارانش، باز هم این گرجستان بود که در نیمه دوم و در دقیقه ۵۷ صاحب ضربه پنالتی شد و گئورگ میکائوتادزه آن را وارد دروازه پرتغال کرد.

این بازی در پایان با نتیجه ۰-۲ به سود گرجستان به پایان رسید تا این تیم با کسب چهار امتیار و جواز حضور در دور حذفی را کسب کند.

در دیگر بازی همزمان این گروه نیز، جمهوری چکِ ۱ امتیازی مقابل ترکیه ۳ امتیازی صف‌آرایی کرد. آنتونین باراک بازیکن جمهوری چک پس از دریافت دو کارت زرد در دقایق ۱۱ و ۲۰ از زمین مسابقه اخراج شد ولی نیمه نخست بازی بدون گل به پایان رسید. هر چند ترک‌ها در دقیقه ۵۱ و توسط هاکان چالهان اوغلو به گل رسیدند ولی توماس سوچک در دقیقه ۶۶ بازی را به تساوی کشاند.

جنک توسون در دقیقه ۹۴ بازی گل دوم ترکیه را به ثمر رساند تا این بازی با پیروزی ترکیه همراه شود.

بدین ترتیب، پرتغال و ترکیه ۶ امتیازی شدند با اختلاف تفاضل گل در گروه ششم اول و دوم شدند. گرجستان هم با چهار امتیاز و به عنوان تیم‌های سوم برتر به دور حذفی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد.

در دور حذفی، گرجستان به مصاف اسپانیا می‌رود، ترکیه حریف اتریش شد و پرتغال با اسلوونی مسابقه می‌دهد.

مطالب بیشتر

رومانی صدرنشین و بلژیک حریف فرانسه شد

در پیچیده‌ترین گروه مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴، عصر روز چهارشنبه و از ۱۸ به وقت محلی، تیم‌های اسلواکی -رومانی و اوکراین و بلژیک به مصاف هم رفتند. در گروه E، هر چهار تیم حاضر تا پیش از انجام مسابقه سوم و پایانی خود ۳ امتیازی بودند و شانس صعود به مرحله حذفی را داشتند.

اوندری دودا در دقیقه ۲۴ مسابقه و با به ثمر رساندن پاس گیل یواری کوچکا موفق شد تا اسلواکی را پیش بیندازد. اما ۱۳ دقیقه بعد، ساقط شدن یانیس هاجی در محوطه جریمه اسلواکی یک ضربه پنالتی را نصیب تیم رومانی کرد که رشوان مارین آن را به تور دروازه اسلواکی چسباند.

این بازی در پایان وقت‌های قانونی و اضافه با همین نتیجه ۱-۱ به پایان رسید.

در دیگر مسابقه همزمان این گروه نیز تیم‌های بلژیک و اوکراین به تساوی بدون گل رسیدند.

بدین ترتیب هر چهار تیم این گروه ۴ امتیازی شدند اما رومانی و بلژیک به لطف تفاضل گل بهتر به عنوان تیم‌های اول و دوم به مرحله حذفی صعود کردند. اسلواکی هم با کسب ۴ امتیاز در میان تیم‌های سوم برتر قرار گرفت و مجوز حضور در مرحله‌ یک هشتم را دریافت کرد.

اوکراین هم در حالی که با چهار امتیاز از تیم‌های سومی همچون مجارستان و اسلوونی که ۳ امتیاز دارند به لحاظ امتیازی بالاتر بود ولی به عنوان تیم چهارم جدول گروه چهارم در مرحله گروهی حذف شد.

بلژیک در مرحله یک هشتم جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ به مصاف فرانسه خواهد رفت.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *