آلودگی هوا؛ ۲۵۰۰ نفر در خوزستان روانه بیمارستان‌ شدند

با شروع فصل پاییز، آلودگی هوا به‌ویژه در استان‌های خوزستان و اصفهان تشدید شده است.

بنا بر تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان، روز دوشنبه ۲۲ آبان کلاس‌های آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی مدارس، مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها در مناطق شش‌گانه شهر اصفهان و نواحی و مناطق آموزش و پرورش خمینی‌شهر، فلاورجان، شاهین‌شهر، زرین‌شهر، مبارکه، نجف‌آباد، پیربکران، فولادشهر و برخوار و سجزی تعطیل خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خبر داد که به دنبال آلودگی هوا در شهر اهواز و چندین شهر استان خوزستان در فاصله شانزدهم تا بیستم آبان‌ماه، حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر با «علائم تنفسی» راهی مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه در خوزستان شده‌اند.

معزی با تاکید بر آماده‌باش کامل بیمارستان‌های خوزستان گفت که آمار مراجعه‌کنندگان با مشکل تنفسی بر اثر آلودگی هوا در روز ۱۹ آبان نسبت به روزهای قبل از آن ۴۰ درصد افزایش یافت.

این مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه در جریان افزایش آلودگی هوا، افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خوزستان بیشتر بزرگسالان و کودکان به‌ویژه بیماران قلبی، ریوی، سالمندان و افراد مصرف‌کننده داروهای تنفسی بوده‌اند، به مردم و به‌ویژه گروه‌های حساس توصیه کرد در روزهای آلوده تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

در تهران نیز شاخص کیفیت هوا در چند روز گذشته ناسالم اعلام شد و بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت شاخص آلودگی هوا برای گروه‌های حساس همچنان در وضع ناسالم قرار دارد.

با شروع فصل پاییز و موج جدید آلودگی هوا در شهرهای ایران، شمار بیماران تنفسی‌ــ که بیشتر آنان کودک یا سالمندند- به‌طور محسوسی افزایش یافته است.

منبع خبر

2 thoughts on “آلودگی هوا؛ ۲۵۰۰ نفر در خوزستان روانه بیمارستان‌ شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *