کارزار سایبری جمهوری اسلامی ایران و هشدار آمریکا

کارزار سایبری جمهوری اسلامی ایران و هشدار آمریکا
۳۱
۱۷

جمهوری اسلامی ایران سابقه طولانی در راه انداختن اقدامات سایبری مخرب به هدف دخالت در امور داخلی کشورهای همسایه و جهان دارد. این کشورها بعد ازکشف این اقدامات سایبری مخرب به رژیم ایران هشدار دادند و دست به اقدامات تنبیه ای زدند. سران رژیم متوجه عواقب منفی این اقداماتشان، مانند انزوا بین المللی و تحریم های اقتصادی، نیستند.


هشدار سازمان اطلاعات ملی آمریکا در رابطه با سوء استفاده جمهوری اسلامی از اوضاع موجود دراعتراضات علیه جنگ غزه و کارزار سایبری رژیم ایران برای ماهی گرفتن از این آب گل آلود.
آوریل هاینز، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا طی بیانیه ای جهت روشنگری عموم هشدار داد که « رژیم ایران درهفته های اخیر به طور قابل توجهی فعالیت خود را برای اعمال نفوذ به اتباع خارجی با استفاده از عناصر نفوذی مخفی خود افزایش داده است.» وی افزود که « این نیروها از اعتراضات اخیر در رابطه با جنگ غزه جهت این اعمال نفوذ سوء استفاده کرده اند.»
هاینز گفت: «می‌خواهم واضح بگویم که می‌دانم آمریکایی‌هایی که در تظاهرات شرکت می‌کنند، با حسن نیت نظرات خود را در مورد درگیری در غزه بیان می‌کنند. و این اطلاعات بیانگر چیزی بجز این نیست.»
او ادامه داد : «آمریکایی‌هایی که مورد هدف این کمپین رژیم ایران قرار می‌گیرند ممکن است ندانند که با یک دولت خارجی تعامل دارند یا از سوی آن حمایت می‌شوند. ما از همه آمریکایی ‌ها می‌خواهیم که مراقب باشند با اکانتها و حسابهای کاربری که شخصا آنها را نمی‌شناسند مراوده نداشته باشند.»
خانم هاینز با اشاره به این نکته «ما بازیگران مرتبط با حکومت ایران را دیده ‌ایم که خود را به‌عنوان فعالان فضای مجازی جا میزنند و به دنبال تشویق اعتراض‌ها و حتی حمایت مالی از معترضان هستند.» به روشنگری بیشتر در این مورد ادامه داد.
اینگونه به نظر میرسد که رژیم ایران نه تنها با حضور فیزیکی و استفاده از نیروهای نیابتی خود در کشورهای همسایه عامل اصلی آشوب و ناامنی در منطقه است. امروز پا را فراتر نهاده و با استفاده از تکنولوژی و فضای مجازی قصد دارد که این ناامنی و بی ثباتی را گسترش داده و جهانی کند. این گونه رفتارها و کردار ضد بشری از سوی جمهوری اسلامی ایران میتواند زنگ خطری باشد برای کل دنیا.

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *