امتناع از آزمایش یا تست مثبت؛ اقدام عجیب فدراسیون پرورش اندام در اعلام دوپینگ قهرمان آسیا

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران، در خبری مدعی شد مهدی جابری، قهرمان بادی‌بیلدینگ آسیا، به دلیل جواب مثبت آزمایش دوپینگ تعلیق شده اما پس از اینکه جابری اعلام کرد یکی از دوستان رییس فدراسیون به جای او آزمایش داده، سایت فدراسیون دلیل محروم را به «امتناع از آزمایش» تغییر داد.

جابری در خصوص خبر اولیه فدراسیون به ایرنا گفت: «من اصلا هیچ تستی ندادم؛ از آن‌جایی که مصرف داروی ما برای رقابت در این رشته بسیار بالا است، نمی‌توانیم تست دوپینگ بدهیم و به همین علت بود که یکی از رفقای صمیمی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی، به جای من تست داد.»

پس از انتشار این مصاحبه، سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران، خبر مربوط به تعلیق جابری به دلیل مثبت‌شدن آزمایش دوپینگ را تغییر داد و دلیل این تعلیق را، امتناع از آزمایش دوپینگ اعلام کرد و مرجع این تعلیق را، کمیته آنتی‌دوپینگ فدراسیون فیتنس و پرورش اندام (IFBB) اعلام کرد. نهادی که کمیته جهانی ضددوپینگ (WADA) آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

ایرنا دلیل این اقدام فدراسیون را این طور اعلام کرده: «تغییر دلیل تعلیق جابری از سوی فدراسیون این شائبه را برای مخاطبین به وجود آورد که این فدراسیون تعلیق جابری را به خاطر انصراف او از تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی انجام داده است.»

منبع خبر

One thought on “امتناع از آزمایش یا تست مثبت؛ اقدام عجیب فدراسیون پرورش اندام در اعلام دوپینگ قهرمان آسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *