تعداد کشته‌شدگان زلزله افغانستان به بیش از دو هزار نفر رسید

بعد از زلزله شدید صبح شنبه در غرب افغانستان تعداد کشته‌شدگان به بیش از دو هزار نفر رسید. خطر پس‌لرزه‌های بیشتر همچنان وجود دارد و مردم در خیابان‌ها به سر می‌برند.

پس از وقوع زلزله شدید صبح شنبه ۱۵ مهر در غرب افغانستان دولت طالبان اعلام کرده که تعداد کشته‌شدگان تا روز یک‌شنبه به ۲۰۵۳ نفر رسیده است. خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از وزارت بلایای طبیعی افغانستان اعلام کرده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش ۱۲۰۰ نفر مصدوم شده‌اند و ۱۳۲۹ خانه ویران شده است.

بامداد روز شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر) زمین‌لرزه‌ای به شدت ۶/۳ ریشتر شمال غرب افغانستان در نزدیکی مرز ایران را لرزاند. مرکز این زمین‌لرزه شهر مرزی هرات و در ۱۰ کیلومتری عمق زمین گزارش شده است.

جست و جو برای پیدا شدن زنده‌ماندگان زیر آوار با ناامیدی ادامه دارد. نهاد کمک‌رسانی سازمان ملل OCHA گزارش داده که تعداد کشته شدگان احتمالا بیشتر می‌شوند چرا که بسیاری زیر آوار ساختمان‌های تخریب‌شده مانده‌اند.

بر اساس گزارش مقامات محلی بسیاری از روستاها به کلی ویران شده‌اند. تنها در بیمارستان بزرگ شهر مرزی هرات ۲۰۰ کشته و ۷۰۰ زخمی گزارش شده است. 

یکی از ساکنان هرات به رویترز گفته در این شهر آشوب و ناآرامی جریان دارد و مردم خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند و همه در خیابان‌ها به سر می‌برند. به گفته او در این شهر چندین پس‌لرزه به وقوع پیوسته است.

رشیدخان بازیگر معروف کریکت افغانستان در توییرتش اعلام کرده که پولی را که برای جام جهانی کریکت ۲۰۲۳ دریافت می‌کند به زلزله‌زدگان کشورش اهدا خواهد کرد. او همچنین اعلام کرده که به زودی یک کارزار جمع‌آوری پول برای کمک به مردم زلزله‌زده افغانستان راه‌اندازی خواهد کرد.

منبع خبر

One thought on “تعداد کشته‌شدگان زلزله افغانستان به بیش از دو هزار نفر رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *