جمهوری اسلامی به شهروندان ۳۳ کشور اجازه می‌دهد بدون ویزا وارد ایران شوند

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی، از تصویب طرح لغو یک‌طرفه روادید با ۳۳ کشور در جلسه امروز هیأت دولت خبر داد و این اقدام را یک تصمیم بزرگ برای رونق گردشگری کشور دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید عزت‌الله ضرغامی گفت: «به پیشنهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با همکاری وزارت امور خارجه، لایحه لغو روادید ۳۳ کشور در هیأت دولت به تصویب رسید و لغو یک‌طرفه روادید با اولویت‌هایی که وزارتخانه مشخص کرده بود، امروز در دولت تایید شد.»

او با بیان اینکه دولت تصمیم دارد درهای کشور را به روی دنیا باز کند تأکید کرد که این دیگر یک شعار نیست و عملی شده است و تصمیم بسیار شجاعانه و مدبرانه‌ای است که دولت گرفت. ضرغامی افزود: «ما با مردم دنیا کار داریم و این لغو یک‌طرفه روادید در واقع حرف زدن با مردم دنیاست.»

ضرغامی در ادامه اشاره کرد که جمهوری اسلامی آمادگی دارد تسهیلات بیشتری فراهم کند تا مردم دنیا بتوانند به راحتی به ایران بیایند و از مزیت‌های آن استفاده کنند.

او اقدام دولت را گام مؤثری در خنثی‌سازی تبلیغات منفی، شایعات و ایران‌هراسی که به گفته او امروز یکی از ترفندهای نظام استکباری است، دانست.

این در حالی است که جمهوری اسلامی از زمان روی کار آمدن، شهروندان خارجی و دوتابعیتی بسیار زیادی را پس از سفر به ایران به اتهامات مختلف از جمله جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی و تبانی با دولت‌های خارجی متخاصم بازداشت و به زندان انداخته است.

کشورهایی که برای لغو روادید یکطرفه مورد تایید هیأت دولت قرار گرفته‌اند عبارتند از: ۱- جمهوری هند، ۲- فدراسیون روسیه (به صورت گروهی)، ۳- امارات متحده عربی، ۴- پادشاهی بحرین، ۵- پادشاهی عربستان، ۶- پادشاهی قطر، ۷- پادشاهی کویت، ۸- جمهوری لبنان، ۹- جمهوری ازبکستان, ۱۰- جمهوری قرقیزستان، ۱۱- جمهوری تاجیکستان، ۱۲- جمهوری تونس، ۱۳- جمهوری اسلامی موریتانی، ۱۴- جمهوری متحده تانزانیا، ۱۵- جمهوری زیمباوه، ۱۶- جمهوری موریس، ۱۷- جمهوری سیشل- ۱۸- جمهوری اندونزی، ۱۹- برونئی دارالسلام، ۲۰- پادشاهی ژاپن، ۲۱- جمهوری سنگاپور، ۲۲- پادشاهی کامبوج، ۲۳- پادشاهی مالزی، ۲۴- جمهوری سوسیالیستی ویتنام، ۲۵- جمهوری فدرال برزیل، ۲۶- جمهوری پرو، ۲۷- جمهوری کوبا، ۲۸- ایالات متحده مکزیک، ۲۹- جمهوری بولیواری ونزوئلا، ۳۰- فدراسیون بوسنی و هرزگوئین، ۳۱- جمهوری صربستان، ۳۲- جمهوری کرواسی و ۳۳- جمهوری بلاروس.

ضرغامی در پایان گفت: «من روی گردشگری تاکید دارم چون نگاه ما این است که گردشگری حق همه مردم دنیا است و ایران به لحاظ تاریخی، طبیعت، اکوتوریسم ، مردم مهمان نواز و گردشگری سلامت از دیدنی‌ترین کشور هاست.»

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *