نکاهی به مستر المپیای ۲۰۲۳

آخر هفته المپیا به عنوان مهمترین رویداد بدنسازی شناخته می‌شود. رویداد اصلی مسابقات مستر المپیا (مردان بدنساز ) است. پنجاه و نهمین دوره مستر المپیا در تاریخ ۳ و ۴ نوامبر در مرکز کنوانسیون اورنج کانتی در اورلاندوی فلوریدا برگزار می‌شود.

بدنساز بسیاری برای این مسابقه صلاحیت دارند، اما انتظار می‌رود تنها ۲۱ نفر روی صحنه حاضر شوند. فهرست نفر ۲۴ شرکت کننده به شرح زیر است :

فهرست مستر المپیای ۲۰۲۳

برت ویلکین (آمریکا) - شرکت نمی‌کند
ممدوح "بیگ رامی" الاسبیای (مصر) - شرکت نمی‌کند  
هادی چوپان (ایران)
درک لانسفورد (آمریکا) 
نیک واکر (آمریکا)
برندون کاری (آمریکا)
سمسون دائودا (بریتانیا) 
بهروز طبانی (ایران)
تونیو بورتون (آمریکا)
راس فلانیگان (آمریکا)
ایان والیر (کانادا) - شرکت نمی‌کند
میشل کریزانک (اسلواکی) 
فیل کلاهار (آمریکا)
آندره آ پرستی (ایتالیا)
حسن مصطفی (مصر)
جاستین شیر (آمریکا) 
رومن فریتز (آلمان)
هانتر لابرادا (آمریکا)
چیندو اندرو اوبی‌کیا (اندرو جکد) (امارات) 
کمال الگارگنی (لیبی)
ناتان دو آشا (بریتانیا) 
رگان گرایمز (کانادا)
تئو لگریر (فرانسه)
چارلز گریفن (آمریکا)


چگونگی کسب صلاحیت

چهار راه برای کسب صلاحیت المپیا وجود دارد. قهرمانان گذشته برای همیشه در همان رده صلاحیت باقی میمانند. به غیر از آن، ۵ نفر برتر مردان بدن ساز از المپیای قبلی به طور خودکار برای سال بعد واجد شرایط میشوند. ورزشکارانی که هیچ‌یک از این معیارها را نداشتند، باید قبل از تاریخ اعلام مسابقات، در یک مسابقه حرفه‌ای پیروز شوند.

راه نهایی برای رقابت در المپیا، دریافت دعوت‌نامه ویژه است که می‌تواند توسط برگزارکنندگان المپیا یا لیگ حرفه‌ای ارائه شود.

قهرمانان گذشته و آینده

با خارج شدن الاسبیای از فهرست رقابت‌کنندگان، دو قهرمان سابق مستر المپیا باقی می‌مانند. بسیاری از کارشناسان، هادی چوپان قهرمان کنونی را به عنوان مدعی اصلی دفاع از عنوان قهرمانی می‌دانند. قهرمان دیگر برندون کاری، قهرمان مستر المپیای ۲۰۱۹ است که المپیای ۲۰۲۲ را در رتبه چهارم به پایان رساند. انتظار می‌رود هر دو ورزشکار در جمعه ۳ نوامبر ۲۰۲۳ در فراخوانی اول قرار بگیرند.

اگر نه چوپان و نه کاری عنوان قهرمانی را کسب نکنند، درک لانسفورد، قهرمان المپیای ۲۱۲ در سال ۲۰۲۱، نایب قهرمان در سال ۲۰۲۲ شانی پیروزی دارد، او تلاش می‌کند اولین ورزشکاری باشد که در دو رده مختلف المپیا را فتح کند.

نیک واکر، مدال برنز المپیای ۲۰۲۲ و قهرمان مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۲۱، در مورد قهرمانی بعدی خود صحبت کرده است. او به طور مداوم در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی در مورد پیشرفت خود در طول دوره آماده‌سازی فعال بوده است.

آخرین مسابقه واکر، آرنولد کلاسیک ۲۰۲۳ بود که در آن پس از قهرمان سمسون دائودا، نایب قهرمان شد. به طور سنتی، قهرمان آرنولد کلاسیک به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی المپیا نیز در نظر گرفته می‌شود. دائودا در المپیای ۲۰۲۲ رتبه ششم را کسب کرده بود اما از آن زمان بهبود قابل توجهی داشته است.

منبع خبر

One thought on “نکاهی به مستر المپیای ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *