رابطه روز آفتابی و تصویر غذا در اینستگرام


در مقاله ایی که در شبکه ایتر(خوردنی ها) منتشر شده نویسنده معتقد است که نور آپارتمان و یا منزل مسکونی عامل اصلی عدم موفقیت در تبدیل شدن به یک ستاره آشپزی اینستاگرام است. نور آفتاب در خانه ها در طول روز یلی تند است و سایه‌های طولانی ایجاد می‌کند که برای عکاسی غذا مناسب نیست.
اما این روزها نور مستقیم آفتاب و سایه‌های طولانی در عکس‌های غذا محبوب شده‌اند. این سبک نورپردازی رنگ‌ها را اشباع و جزئیات را نمایان می‌کند. حتی اگر دست عکاس هم جلوی لنز باشد مشکلی ایجاد نمی‌کند.
اینفلونسر محبوب و تولیدکننده دستورهای آشپزی در شبکه تیک تاک “نسیم لهبیچی” می‌گوید از سال ۲۰۲۰ به این سبک نورپردازی روی آورده است. او سعی می‌کند بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر روزهای آفتابی عکاسی کند.


“سوفی واپلینگتون” اینستگرامر معروف غذاهای گیاهی هم می‌گوید از ۲۰ دقیقه نور آفتاب که از پنجره آشپزخانه به داخل می‌تابد استفاده می‌کند. او معمولاً منتظر می‌ماند تا نور مناسب شود و سپس عکاسی نهایی را انجام می‌دهد.
این سبک نورپردازی احساس گرمی و آرامش را القا می‌کند. عکس‌ها احساس خانگی‌بودن را منتقل می‌کنند. عکاسی در این شرایطی که نور طبیعی در کار باشد کار دشواری است اما باعث می‌شود غذاها طبیعی و اصیل به نظر برسند.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *