وقتی خروپف همسرتان شما را آزار میدهد، این نکات می تواند کمک کننده باشد

اکثر افراد ترجیح می‌دهند که در کنار شریک عاطفی‌شان روی یک تخت بخوابند که البته مزیت‌ها و معایب خودش را دارد. به عنوان مثال، سر و صدا و حرکت باعث اختلال در خواب می‌شود، اما حضور آرامش‌بخش شریک عاطفی و هورمون‌های مرتبط با صمیمیت و رابطه جنسی، خواب را تقویت می‌کند.

اکثر افراد با وجود مزایا و معایبش ترجیح می‌دهند که با شریک عاطفی‌شان روی یک تخت بخوابند. سر و صدا و حرکت ممکن است باعث اختلال خواب شود، اما حضور شریک و هورمون‌های مرتبط با صمیمیت، خواب را تقویت می‌کند.

بسیاری از زوج‌ها به دلایلی مثل فضای محدود، سفر، زندگی با خانواده همسر، نزدیکی به فرزندان و محدودیت‌های فرهنگی، گزینه‌ای جز خوابیدن در یک تخت ندارند.

متخصصان در زمینه کمک به اختلال خواب در چنین مواردی راهکارهایی ارائه کرده‌اند.

با گوش‌گیر یا دستگاه قطع صدای مزاحم اطراف می‌توانید با خروپف شریک زندگی‌تان مقابله کنید.

هر اختلال حسی که زوج‌ها به یکدیگر تحمیل می‌کنند – از جمله سر و صدا، نور، حرکت و دمای ناخوشایند – می‌تواند به مداخلات خاص و موثری منتهی شود.

وقتی پای کم کردن سر و صدا به میان می‌آید، روش ترکیبی گوش‌گیر و پوشاندن صدای اطراف بهتر از به کار بستن یکی از روش‌ها به تنهایی است. زیرا هم آرامش نسبی به دنبال دارد و هم تغییرات ناگهانی در صدای محیط را مهار می‌کند.

اگر قرار است دوباره با شریک زندگی در یک تخت بخوابید، بهتر است این کار را به تدریج و با برنامه‌ریزی انجام دهید تا حساسیتتان کمتر شود.

با درک دلایل رفتارها و تلاش مشترک می‌توان به راه‌حل‌های رضایت‌بخش برای هر دو طرف دست یافت.

منبع خبر

One thought on “وقتی خروپف همسرتان شما را آزار میدهد، این نکات می تواند کمک کننده باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *