ادامه تهدید کشتیرانی بین‌المللی توسط حوثی‌ها

ادامه تهدید کشتیرانی بین‌المللی توسط حوثی‌ها
۶۹
۴۱

حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران به دستور رهبران خود در تهران همچنان به تهدید ثبات منطقه ‌ای و به خطر انداختن جان دریانوردان در سراسر دریای سرخ و خلیج عدن ادامه می‌دهند. شبه‌ نظامیان حوثی روز چهارشنبه کشتی یونانی «توتور» را که با پرچم لیبریا تردد می‌کرد در دریای سرخ با یک فروند قایق بدون سرنشین هدف حمله قرار دادند. تمامی ۲۲ خدمه این کشتی حامل زغال‌ سنگ اهل فیلیپین‌ هستند.
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دو کشتی ایرانی که در نزدیکی کشتی یونانی «توتور» بوده‌اند، هنگام ارسال تماس اضطراری و درخواست کمک، این درخواست را نادیده گرفته‌اند. این برخلاف عرف بین المللی و دریانوردی است. به عنوان مثال موارد بسیاری از کمک کشتی های آمریکایی به ملوانان ایرانی مستند هستند.
غرق شدن این کشتی خسارت عظیمی به محیط زیست منطقه وارد خواهد کرد و زندگی و معاش ماهیگیران را نیز مختل خواهد کرد. امری که حوثی ها و اربابانشان به آن اهمیتی نمیدهند. ادامه تهدید کشتیرانی بین‌المللی توسط حوثی‌ها ارائه کمک‌های بسیار مورد نیاز به مردم یمن را دشوارترکرده وضرر هنگفتی به اقتصاد یمن و دیگر کشورهای منطقه وارد کرده است. واضح است که جان و زندگی مردم بیگناه برای سران جمهوری اسلامی و مزدورانش اهمیتی ندارد وگرنه این حملات خطرناک و مخرب را پایان میدادند.

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *