آیا نصرالله قربانی خیانت جمهوری اسلامی شد؟

آیا نصرالله قربانی خیانت جمهوری اسلامی شد؟
۲
۲

حسن نصرالله رهبر سازمان تروریستی حزب الله لبنان همراه با فرماندهان ارشد این گروه در یک حمله ی هوایی کشته شدند. او سالها بود که در خفا زندگی می کرد و از ترس کشته شدن در انظار عمومی ظاهر نمی شد. اینکه مکان او چگونه کشف شد، سئوالات فراوانی را در اذهان عمومی ایجاد کرده است.
روزنامه فرانسوی Le Parisien گزارش داد که یک جاسوس ایرانی درباره مکان حسن نصرالله، قبل از کشته شدن وی در حومه جنوبی بیروت خبر داده است. این روزنامه به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشت که بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط یک عامل ایرانی، حملات هوایی به این منطقه انجام شده که منجر به کشته شدن نصرالله و ده ها نفر دیگر شد.
این عامل ایرانی کیست؟ آیا بغیر از نیروهای سپاه پاسداران کسان دیگری هم اطراف حسن نصرالله بودند؟ این اولین بار نیست که نقش عوامل سپاه در لو دادن مکان افراد نزدیک به جمهوری اسلامی که منجر به کشته شدن آنها می شود، در رسانه ها منتشر می شود. وقتی اسماعیل هنیه در تهران کشته شد، برخی رسانه ها از لو دادن مکان او توسط عوامل سپاهی سخن گفتند. حتی نقش برخی از افراد سپاه در لو دادن مسیر محسن فخری زاده هم چند سال پیش در محافل امنیتی یکی از بحثهای اساسی بود.
حال پیام این اتفاقات و لو دادن افراد نزدیک به جمهوری اسلامی توسط افراد سپاه چیست؟ پیام آشکار است؛ جمهوری اسلامی و عوامل آن غیر قابل اعتماد هستند. آنها در شرایط حساس خیانت می کنند و نیروهای وابسته به خود را یا به کشتن می دهد و یا اینکه تنها می گذارد. نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی باید از این اتفاقات درس عبرت گرفته و با طناب این رژیم و نیروهای سپاه وارد گودال نشوند. رژیم جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران تنها کشتار و خون به همراهان خود هدیه می دهد.

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *