زلزله مرگبار مراکش: افزایش شمار کشته‌شدگان به نزدیک ۲۵۰۰ نفر؛ قطع راه‌های ارتباطی مناطق کوهستانی

در حالی که عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده مراکش ادامه دارد و همچنان روستاهایی در مناطق کوهستانی غیرقابل دسترس هستند، شمار کشته شدگان زلزله روز جمعه به دو هزار و ۴۹۷ نفر رسیده است. وزارت کشور مراکش،‌ امروز،‌ دوشنبه ۱۱ سپتامبر این آمار را اعلام کرد. قبلا تعداد کشته شدگان دو هزار و ۱۲۲ نفر اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش،‌ همچنین شمار مجروحان هم از دو هزار و ۴۰۰ نفر به دو هزار و ۴۷۶ نفر افزایش یافت.

در برخی مناطق نیروهای امدادی با سختی و دست خالی در حال تلاش برای کنارزدن آوار و بیرون کشیدن افراد و اجساد از زیر آوار هستند. با گذشت زمان امید زنده یافتن افراد کمتر می‌شود. دولت مراکش پیشنهاد کمک برخی کشورها را پذیرفته اما درباره برخی دیگر سکوت کرده است.

تصور می‌شود بسیاری از قربانیان ساکنان نواحی کوهستانی صعب‌العبور باشند و مردم زلزله زده در این مناطق به شدت نیازمند رسیدن کمک هستند.

نیک بیک، گزارشگر بی‌بی‌سی بامداد امروز به روستای تفقاقته،‌ در استان الحوز رسیده است. از ۲۰۰ ساکن این روستا،‌ مرگ ۹۰ نفر تایید شده است و همچنان تعداد زیادی مفقود هستند.

در آخرین ساعت روز جمعه ۸ سپتامبر به وقت محلی زلزله قدرتمندی به بزرگی ۶.۸ در مراکش روی داد. این زلزله مرگبارترین زلزله مراکش طی ۶۰ سال گذشته است و تا کنون بیش از ۲ هزار کشته برجا گذاشته است.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *