سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان؛ ‌‌مفقود شدن یک نفر در کلاله و امدادرسانی به ۲۳ شهرستان 

بارندگی‌های شدید روزهای اخیر در نوار شمالی کشور، موجب بروز سیلاب و خسارات از جمله «مفقود شدن یک نفر» و تخریب برخی محورهای مواصلاتی شده است.

بابک محمودی‌، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی مدعی انجام «عملیات سیل و آب‌گرفتگی» از ۱۱ تا ۱۷ آبان‌ماه در «۱۳ استان کشور» شده که تا ساعت ۶ صبح امروز چهارشنبه [به وقت محلی] ادامه داشته است.

او در ارتباط با گستره این عملیات امدادی، اظهار داشت: ۲۳ شهرستان، ۴۹ منطقه شامل ۴۰ روستا، ۸ شهر و یک منطقه عشایری از ۱۳ استان کشور «نیاز به امدادرسانی» پیدا کردند.

هم‌اکنون شدت بارش‌ها در نیمه شرقی مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی در حد «هشدار نارنجی» است و ‌بارش‌های شدید در نوار جنوبی و غربی گلستان و شرق مازندران موجب «سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها» شده است.

از سوی دیگر، بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و به نوشته وب‌سایت «خبرآنلاین» طغیان رودخانه‌ها در استان خراسان شمالی، موجب شده است تا «جاده اصلی بجنورد به جنگل گلستان» مسدود شود.

در این حال، فرهاد شیبک، فرماندار کلاله در استان گلستان نیز از تعطیلی «مدارس شیفت صبح و عصر» این شهرستان خبر داده و به خبرگزاری دولتی «ایسنا» گفته است: راننده یک خودرو بر اثر افتادن در «گرگانرود» مفقود شده است.

به گفته این مقام دولتی، بارش باران موجب «بالا رفتن آب» در رودخانه‌های شهرستان و بسته شدن برخی جاده‌های روستایی به کلاله و «ورود سیلاب به خانه برخی شهروندان» شده است.

منبع خبر

One thought on “سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان؛ ‌‌مفقود شدن یک نفر در کلاله و امدادرسانی به ۲۳ شهرستان 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *