اتحادیه اروپا روادید منطقه شنگن را به صورت دیجیتال صادر می‌کند

وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۲ آبان‌ تصویب کردند افرادی که برای سفر به منطقه شنگن درخواست روادید می‌کنند، در آینده این کار را از طریق یک پلت‌فرم آنلاین انجام خواهند داد. دیجیتالی شدن فرآیند صدور روادید به این معنی است که متقاضیان دیگر نیازی به گرفتن برچسب روادید برای گذرنامه و قرار ملاقات در کنسولگری یا دفاتر ارائه‌کننده خدمات ندارند.

منطقه شنگن شامل ۲۳ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به همراه همسایگان این کشورها یعنی سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن‌اشتاین است.

پارلمان اروپا پیش از این اعلام کرده بود که این شیوه، «هزینه‌های درخواست روادید را کاهش می‌دهد».

پس از اعمال این تغییرات، افرادی که درخواست اقامت کوتاه‌مدت در منطقه شنگن را دارند، اسناد، داده‌ها و کپی‌های الکترونیکی اسناد سفر خود را با اطلاعات بیومتریک بارگذاری می‌کنند و هزینه‌ها را از طریق یک پلت‌فرم آنلاین پرداخت می‌کنند. در صورت تأیید صدور روادید، متقاضی یک بارکد رمزنگاری و امضاشده برای چاپ یا ذخیره دریافت خواهد کرد.

با وجود این ممکن است لازم باشد افرادی که اولین‌بار تقاضای خود را ارائه داده‌اند یا دارای گذرنامه جدید یا اطلاعات بیومتریک تغییریافته هستند، در یک قرار ملاقات حضوری شرکت کنند.

برخی از کشورها مانند استرالیا پیش از این سیستم‌های مشابهی را ارائه کرده‌اند که در آن روادید آنلاین بدون نیاز به زدن برچسب در گذرنامه افراد صادر می‌شود.

در بیشتر موارد شهروندان بیش از ۶۰ کشور در سراسر جهان، از جمله استرالیا، بریتانیا، کانادا، نیوزیلند و ایالات متحده، برای بازدیدهای کوتاه نیازی به درخواست روادید شنگن ندارند.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *