افشای جزئیات جدید تجاوز جنسی و قتل دختر ۱۶ ساله نیکا شاکرمی

افشای جزئیات جدید تجاوز جنسی و قتل دختر 16 ساله نیکا شاکرمی
۲۳
۲۹

جنبش زن، زندگی، آزادی با کشته شدن مهسا امینی آغاز شد. سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، بازداشت‌شدگان را در جریان خیزش مهسا مورد تجاوز و شکنجه قرار داده‌اند. در این جنبش حداقل ۵۵۱ معترض توسط نیروهای امنیتی ایران در اثر شلیک گلوله به قتل رسیدند. نیکا شاکرمی هم یکی از این کشته شدگان بود.

اسناد تکان دهنده ای که به تازگی سرویس جهانی بی‌بی‌سی به دست آورده و راستی آزمایی کرده است، جزئیاتی از لحظه بازداشت تا آنچه در لحظات آخر زندگی نیکا گذشت را تشریح می‌کند. در آن زمان فیلمی از نیکا در فضای مجازی منتشر شد که او در پارک لاله روی سطل زباله ایستاده و روسری خود را آتش زده بود، غافل از اینکه هم آنجا توسط تیم ۱۲ سپاه، یکی از تیم‌های امنیتی ناظر بر اعتراضات، تحت نظر بود و پس از ساعتی در هم آنجا دستگیر شد. این تیم متشکل از ۴ نفر سپاهی با اسامی مستعار آرش کلهر، صادق منجزی، بهروز صادقی و مرتضی جلیل بود، که پس از بازداشت نیکا او را به داخل ون یخچال دار بدون آرم و نشان انتقال می‌دهند.

با توجه به اظهارات آرش کلهر یکی از اعضای تیم که در داخل ون بوده اینگونه به نظر میرسد که تعرض جنسی یکی از ماموران تیم ۱۲ در داخل ون با فحاشی و لگد زدن نیکا مواجه میشود. بله، نیکا با دستانی بسته با وحوش خامنه ای میجنگد و آن‌ها با باتوم و شوکر به او حمله ور شده و او را به قتل می‌رسانند. آنها به دستور همان «نعیم ۱۶» جسد بی‌جان او را در خیابانی در بزرگراه امام رها میکنند.
پیشتر و در اسفند ماه سال گذشته، در یکی از اسناد به دست آمده از هک سامانه‌های قوه قضاییه جمهوری اسلامی به دست گروه عدالت علی، تجاوز به نیکا را پیش از قتل تایید ‌کرده بود.


در جریان اعتراضات مهسا نهادهای حقوق بشری به استناد مدارک و شواهد بارها اذعان داشتند که نهادهای مختلف جمهوری اسلامی مانند سپاه پاسداران، بسیج و وزارت اطلاعات، به صورت «سیستماتیک» شکنجه و تجاوز علیه معترضان در دستور کار آن‌ها بوده است. همچنین دستگاهای قضایی رژیم نیز با عدم برخورد با آنها به نوعی دست این نیروها را برای هر جنایتی باز گذاشته بودند.

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *