برگزاری مسابقه خواب در کره‌ جنوبی

برگزاری مسابقه خواب در کره‌ جنوبی

در کره‌جنوبی مردم در یک مسابقه خواب جالب در پارک هان‌ریور در سئول شرکت کردند و از نور خورشید و نسیم بهاری در فضای باز لذت بردند. مقامات سئول، پایتخت کره جنوبی این رویداد را برنامه‌ریزی کردند تا به شهروندان کمک کنند، استراحت کنند و لذت چرت زدن در فضای باز را تجربه کنند. گفته شده که این مسابقه با هدف فراهم کردن فرصتی برای استراحت برای کسانی بوده که به خاطر سخت کار کردن و سخت درس خواندن کم خواب هستند و خسته شده‌اند. بیش از ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان این مسابقه، دانشجویان و کارمندان بودند.

در این مسابقه خواب حدود صد نفر که برخی از آنها لباس خواب پوشیده بودند، گرد هم آمدند تا به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه، چشمان خود را ببندند.

از روش‌هایی از جمله قلقلک دادن آنها با پر، زمزمه و صدای پشه استفاده شد تا ببینند که آنها به خواب عمیق رفته‌اند یا نه.

اندازه‌گیری ضربان قلب برای تعیین برنده هم انجام شد.

نتایج تحقیقات انجام شده در کره‌جنوبی نشان می‌دهد که مردم آن کشور یکی از کم‌خواب‌‌ترین‌ها در روی زمین هستند.

بر اساس این تحقیقات مردم کره جنوبی به طور متوسط ۷ ساعت و ۴۱ دقیقه در شبانه‌روز می‌خوابند که این میزان تقریبا یک ساعت کمتر از کشورهای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی است.

مطالب بیشتر

فقط در چند دهه گذشته کره جنوبی از یکی از کشورهای فقیر دنیا به یکی از قطب‌های فناوری دنیا تبدیل شد و مردم این کشور سخت و سریع کار می‌کنند و برای همین فرصت کمی برای استراحت دارند.

برگزاری مسابقه خواب یک هفته پس از برگزاری مسابقه دیگری در سئول صورت گرفت که در آن از شرکت‌کنندگان خواسته شد، به مدت ۹۰ دقیقه بدون اینکه بخوابند، تلفن خود را بررسی یا صحبت کنند، مطلقا هیچ کاری انجام ندهند و مدتی در لاک خود فرو بروند.

در این مسابقه هم ضربان قلب شرکت کنندگان تحت نظر قرار گرفت و کسی که ضربان قلب پایدارتر داشت جام را به خانه برد.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *