تمایل حماس و اسرائیل برای حفظ آتش‌‌بس در روزهای آینده

طرفین درگیر در جنگ غزه (اسرائیل و حماس) علاقه‌مند به تمدید آتش‌بس در روزهای آینده هستند تا بتوانند تعداد بیشتری از اسرا و گروگان‌ها را مبادله کنند. دولت اسرائیل اعلام کرده است که در صورت ادامه روند آزادسازی گروگان‌ها توسط حماس، حاضر به تمدید آتش‌بس است.

یورونیوز گزارش داده است که حماس برای تمدید چهار روزه آتش‌بس آمادگی خود را اعلام کرده است.

آتش‌بس فعلی تا پایان روز چهارشنبه ۲۹ نوامبر اعتبار دارد. در صورت عدم تمدید، درگیری‌ها از روز پنج‌شنبه در نوار غزه از سر گرفته خواهد شد.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که در صورت لزوم برای ازسرگیری عملیات نظامی آماده است.

فشار بین‌المللی برای تمدید آتش‌بس در حال افزایش است. مذاکراتی هم در سطح بالا بین مقامات اسرائیل، آمریکا و قطر در جریان است.

تاکنون ۶۰ زندانی و گروگان اسرائیلی آزاد شده‌اند. حماس همچنان حدود ۱۵۰ نفر را در اختیار دارد. بنابراین به نظر می‌رسد برای آزادی همهٔ گروگان‌ها نیاز به ادامه مذاکرات و تمدید بیشتر آتش‌بس وجود دارد.

از آغاز آتش‌بس، در مجموع ۶۰ اسرائیلی آزاد شده‌اند. ۲۱ گروگان دیگر که شامل ۱۹ تایلندی، یک فیلیپینی و یک شهروند اسرائیلی روس‌تبار هستند در مذاکرات جداگانه آزاد شده‌اند. قبل از آتش‌بس، حماس یک مادر و دختر اسرائیلی- آمریکایی را آزاد کرد و ارتش اسرائیل در روزهای پایانی اکتبر موفق به نجات یک سرباز زن اسرائیلی شدند که توسط حماس به گروگان گرفته شده بود. سربازان اسرائیلی هم‌چنین جسد دو گروگان دیگر شامل یک سرجوخه زن و یک زن سالخورده اسرائیلی را در ساختمان مجاور بیمارستان شفا پیدا کردند.

منبع خبر

One thought on “تمایل حماس و اسرائیل برای حفظ آتش‌‌بس در روزهای آینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *