توصیه سازمان جهانی بهداشت برای مبتلایان به افسردگی و کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند

سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی می‌کند که پنج درصد از بزرگسالان در سراسر جهان به بیماری افسردگی دچار هستند. این سازمان افسردگی را یکی از رایج‌ترین اختلالات روانی می‌داند که می‌تواند منجر به خودکشی شود. افراد مبتلا به افسردگی برای مدت طولانی احساس افسردگی می‌کنند و یا از انجام فعالیت‌های محبوب خود لذت نمی‌برند.

افسردگی با نوسانات خلقی روزانه متفاوت است و می‌تواند روابط فرد با خانواده، دوستان و اجتماع را تحت تأثیر قرار دهد. آمارها نشان می‌دهند زنان بیشتر از مردان به افسردگی دچار می‌شوند. افرادی که مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند، فرد نزدیکی را از دست داده‌اند یا در معرض رویداد استرس‌زا بوده‌اند، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

منشأ افسردگی می‌تواند مشکلات فرد در محیط آموزشی یا شغلی باشد، اما خود افسردگی نیز می‌تواند برای فرد در این محیط‌ها مشکل‌ساز باشد. آمار افسردگی در میان افراد بالای ۶۰ سال بیشتر از سایر بزرگسالان است.

سازمان جهانی بهداشت علاوه بر روش‌های درمانی، به مبتلایان افسردگی توصیه می‌کند از خود مراقبت کنند، زیرا مراقبت شخصی نقش مهمی در مدیریت علائم و بهبود وضعیت روانی دارد. این سازمان توصیه می‌کند افراد سعی کنند فعالیت‌های لذت‌بخش را ادامه دهند، روابط اجتماعی خود را حفظ کنند، ورزش منظم داشته باشند، عادات غذایی و خواب را رعایت کنند، از الکل و مواد مخدر پرهیز کنند، و با افراد مورد اعتماد صحبت کرده و از مشاور بهره بگیرند.

سازمان جهانی بهداشت به افرادی که به فکر خودکشی هستند، توصیه می‌کند بدانند که تنها نیستند و بسیاری دیگر نیز از این راه گذشته‌اند. همچنین توصیه می‌شود با افراد مورد اعتماد و متخصصان درمانی مشورت کرده و از خدمات اورژانس و شماره‌های مشاوره بحران کمک بگیرند.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *