تونس خرابه های رومی «مکتاریس» حکایت از رونق یک شهر تاریخی دارد.

شهر مکثر در تونس آثار باستانی مربوط به دوران قدیم را در خود جای داده است. این شهر که در دوران رومی‌ها به نام ماکتریس شناخته می‌شد، پیش از تسلط رومی‌ها در قرن دوم قبل از میلاد بنا شده بود.

پس از تصرف توسط رومی‌ها، ماکتریس جزو مستعمرات رومی در آفریقا درآمد. در قرن دوم میلادی، این شهر از لحاظ قانونی ارتقا پیدا کرد و به عنوان یک شهر افتخاری رومی شناخته شد.

در این مکان بناهایی همچون تالار جوانان، تقویم پیروزی، تئاتر، حمام عمومی و معابدی کشف شده‌اند که نشان از رونق آن در دوران باستان دارد. مکثر یکی از مهم‌ترین شهرهای باستانی تونس محسوب می‌شود.

یکی از مهمترین بناهای باقی‌مانده در مکثر، تالار جوانان است که در دوران امپراتور دومیتیان در قرن اول میلادی ساخته شده است. این مکان به عنوان تالاری برای گردهمایی اعضای انجمن جوانان یا آکادمی نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. ساختمان شامل حیاط مرکزی و اتاق‌های متعدد بوده و بعدها به کلیسا تبدیل شده است.

یکی دیگر از بناهای مهم مکان، حمام عمومی بزرگ آن است که در زمان امپراتور سوروس در اوایل قرن سوم میلادی ساخته شده‌است. این مجموعه حمام با وسعت بیش از ۴۴۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین حمام‌های عمومی دوران روم باستان به شمار می‌رفته است.

منبع خبر

One thought on “تونس خرابه های رومی «مکتاریس» حکایت از رونق یک شهر تاریخی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *