سه فناوری شگفت ‌انگیز که تا سال دو هزار و صد به اینجا می‌آیند

کارشناسان در باره سه فناوری شگفت ‌انگیز که تا سال دو هزار و صد به اینجا می‌آیند می گویند در حالی که سناریوی زندگی انسان ها در شهرهای زیرزمینی فیلم های علمی-تخیلی به نظر می رسد، اما می تواند به واقعیت تبدیل شود.  اما فناوری چگونه دنیای آینده را تغییر خواهد داد؟ در زیر چند رویداد شگفت انگیز خوب و بد که تا اواسط قرن حاضر اتفاق خواهد افتاد، ارائه می شود. 

اد جانسون، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران PushFarگفت: در سال دو هزار و صد، زندگی ما فقط با فناوری در هم آمیخته نیست، بلکه توسط آن هدایت شده و شکل می گیرد. 

انسان های دیجیتال در میان ما زندگی خواهند کرد

ربات‌ های انسان نما و دوستان دیجیتال در کنار مردم زندگی می‌ کنند و وظایفی از جمله جراحی را بر عهده می‌ گیرند. راب سیمز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Sum Vivas ، گفت: انسان‌ های دیجیتالی مجهز به هوش مصنوعی و انسان ‌نماهای رباتیک بخشی از زندگی روزمره خواهند بود. آنها وظایف مختلفی را بر عهده خواهند گرفت، از کارهای روزمره تا انجام جراحی پیچیده مغز. جامعه باید مطابق با پیشرفت های تکنولوژیکی توسعه یابد تا اطمینان حاصل شود که ما به یک نژاد منزوی و خودمحور تبدیل نمی شویم.

اد جانسون افزود: در آینده، مربیان هوش مصنوعی هر فرد را همراهی می کنند و برای آنها تصمیم می گیرند، از جمله اینکه کدام کار را انجام دهند. مربیان هوش مصنوعی در سال دو هزار و صد از قدرت محاسبات کوانتومی بهره می برند و امکانات بی نهایت را در یک چشم به هم زدن پردازش می کنند. اگر از آنها سوال بپرسید، تنها نتایج را پیش بینی نمی کنند، بلکه مسیرها، احتمالات و پیامدهای بالقوه را تجزیه و تحلیل می کنند و راهنمایی ارائه می دهند.

شهرها به زیر زمین منتقل خواهند شد

تا سال دو هزار و صد بسیاری از زیرساخت‌ های شهر با تونل‌ هایی که توسط ربات ‌ها حفر می‌ شوند، به زیر زمین منتقل می‌ شوند.

استیو جردن از شرکت رباتیک HyperTunnel گفت: نقشه ‌برداران از واقعیت افزوده برای نقشه‌ برداری فضاهای زندگی جدید و ساختمان ‌های زیرزمینی استفاده خواهند کرد. 

طرح‌ هایی برای ساختمان‌های زیرزمینی در حال انجام است. از جمله هرم معکوس ۶۵ طبقه مکزیکوسیتی، با الهام از اهرام آزتک، که به کاهش نگرانی ‌ها در مورد کمبود فضا در مرکز شهر کمک می ‌کند.

کودکان به مدارس مجازی می روند و توسط آواتارها آموزش می بینند

نیمش پاتل، مدیرعامل و موسس شرکت آموزشی کابونی، گفت: مربیان هوش مصنوعی به آموزش کودکان و برگزاری کلاس های واقعیت مجازی، نظارت خواهند کرد.

دنیایی را تصور کنید که در آن سنگ بنای مدرسه، آجر و ملات نباشد، بلکه یک معلم آواتار باشد. جایی که خانم تامپسون مانند یک شخصیت ابرقهرمانی در یک قلمرو مجازی است. در سال دو هزار و صد دانش آموزان با مربیان هوش مصنوعی ارتباط برقرار می کنند تا یادگیری شخصی شده را تجربه کنند.

منبع خبر

One thought on “سه فناوری شگفت ‌انگیز که تا سال دو هزار و صد به اینجا می‌آیند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *