شاهرخ خواننده قدیمی و شناخته‌شده ایرانی درگذشت

شاهرخ، خواننده قدیمی و منتقد ایرانی‌تبار ساکن آمریکا که علاوه بر آثار هنری محبوب، مواضع سیاسی مخالف جمهوری اسلامی داشت، پس از مبارزه‌ای طولانی با بیماری سرطان، در تاریخ ۱۲ آذر ۱۴۰۲ درگذشت.این خواننده شناخته‌شده حتی در دوران بیماری، از اعتراضات مردمی در جنبش «زن، زندگی، آزادی» حمایت کرده بود.

شاهرخ در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۳۲ در شهر تهران به دنیا آمده بود. او در نوجوانی هر دو والدین خود را از دست داد و نزد خواهر بزرگترش بزرگ شد.وی تحصیلات موسیقی خود را در تالار رودکی و تئاتر جامعه باربد گذراند و به مدت ۱۰ سال از شاگردان اسماعیل مهرتاش، استاد برجسته آواز ایران بود.

نخستین ترانه رسمی شاهرخ، ترانه‌ای به نام «دوستت دارم» بود که وی در ۱۴ سالگی اجرا کرد. پس از آن نیز ترانه‌های متعددی به موسیقی پاپ ایران ارائه داد.شاهرخ چهار سال پیش از انقلاب ۱۳۵۷ به منظور ادامه تحصیل در رشته موسیقی و فعالیت در ارکستر فیلارمونیک لس‌آنجلس به ایالات متحده مهاجرت کرد. وی پس از اتمام تحصیلاتش به ایران بازگشت اما یک شب پیش از ورود آیت‌الله خمینی به تهران، مجدداً به آمریکا سفر کرد و در تمامی سال‌های پس از انقلاب به فعالیت هنری‌اش ادامه داد.

منبع خبر

One thought on “شاهرخ خواننده قدیمی و شناخته‌شده ایرانی درگذشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *