وانت جنجالی تسلا به بازار عرضه شد

پس از انتظاری طولانی، اولین سری وانت سایبرتراک به مشتریان تحویل داده شد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در مراسمی که در کارخانه این شرکت در تگزاس برگزار شد، اعلام کرد که با تحویل این خودروی برقی، چهره خیابان‌های آمریکا برای همیشه دگرگون خواهد شد.قیمت اولین سری تسلا سایبرتراک صد هزار دلار است.

تسلا کانسپت (مفهوم اولیه) سایبرتراک را چهار سال پیش معرفی کرد و قرار بود تولید انبوه آن در سال ۲۰۲۱ آغاز شود. اما ایلان ماسک در بهار امسال اعلام کرد که به دلیل نوآوری گسترده در طراحی و روش تولید این خودرو، تسلا مجبور به به تعویق انداختن عرضه آن شد.

ظاهر سایبرتراک با وانت‌های موجود در بازار متفاوت است. تسلا اعلام کرده که طراحی و مهندسی وانت‌ها طی هفتاد سال گذشته تقریباً ثابت مانده و این شرکت قصد داشت وانتی با رویکردی نوین طراحی کند.فرمان تسلا سایبرتراک به طور مستقیم به چرخ‌ها وصل نیست.

برای نخستین‌بار در صنعت خودروسازی، بدنه این خودرو از آلیاژ ویژه‌ای از فولاد ضدزنگ ساخته شده است. استفاده از این فلز در بدنه، منجر به استحکام بیشتر آن شده است. تسلا با پخش کلیپی در مراسم هفته گذشته نشان داد که بدنه سایبرتراک ضدگلوله است.

فولاد ضدزنگ به کار رفته در این خودرو آنقدر محکم است که فرم‌دهی به آن دشوار می‌باشد و این یکی از دلایل طراحی غیرمتعارف آن بوده است. انتخاب این فلز، باعث شده برخی از تحلیلگران در مورد امکان تولید انبوه سایبرتراک تردید داشته باشند

منبع خبر

One thought on “وانت جنجالی تسلا به بازار عرضه شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *