عمل زیبایی بینی در صدر عمل های زیبایی؛ مراجعه مرد‌ها برای جراحی صورت بیشتر شده است

علیرضا صابری، دبیر انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، روز چهارشنبه دهم آبان، با اعلام این که «جراحی زیبایی بینی در صدر عمل‌های زیبایی قرار دارد» گفت که مراجعه مرد‌ها برای انجام جراحی زیبایی بیشتر شده است.

او به خبرآنلاین گفت: «در حال حاضر، جراحی زیبایی بینی نسبت به سایر عمل‌های زیبایی در ایران بیشتر است و احتمال داد که بیشترین عمل بینی دنیا در ایران انجام می‌شود و از این رو به پایتخت جراحی بینی جهان شهرت دارد.

به گفته آقای صابری، از هر ۱۰۰ مراجعه‌کننده ۳۰ تن به عمل نیاز دارند، ۳۰ تن دیگر واقعاً نیازی به عمل ندارند، اما به‌دلیل مسائلی مانند مد روز یا مواردی مانند چشم و هم‌چشمی خواستار عمل زیبایی بینی هستند و سایرین نیز بنا بر سلیقه شخصی خود می‌توانند عمل زیبایی انجام دهند.

آن گونه که خبرآنلاین در گزارش خود نوشته، تحقیقات نشان داده است جوانانی که بیشتر با شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند، بیشتر به سراغ جراحی‌های زیبایی ‌می‌روند و از این رو به گفته دبیر انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران «نسبت به ده سال گذشته مراجعه مرد‌ها برای انجام جراحی زیبایی بیشتر شده است.»

به گفته علیرضا صابری، حدود ۲۰ درصد عمل‌های زیبایی در ایران مربوط به مرد‌ها است که «لیفت صورت، و «لیفت پیشانی» و «جراحی بینی» و بعد از آن «ژنیکوماستی» را شامل می‌شود. ژنیکوماستی، یک بیماری رایج در مردان است که با بزرگ‌شدن بافت سینه همراه می‌شود.

او همچنین ورود افراد «غیرمتخصص» به این حوزه به دلیل تبلیغات شبکه‌های اجتماعی که افزایش مرگ و میر و عوارض بعد جراحی‌های زیبایی را به همراه دارد را یک بحران در صنعت زیبایی عنوان کرده است.

پیشتر محمد خردمند، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، نیز از افزایش ۳۰ درصدی شکایات پزشکی خبر داده بود و گفته بود ۲۰ درصد این شکایات مربوط به پزشکان و دندان‌پزشکان است که وارد کار زیبایی شده‌اند.

به گفته او، ۴۶ هزار پرونده در دادسرا‌ها تشکیل و کیفرخواست برای آن‌ها ثبت شده و بیش از ۱۰ هزار پرونده نیز در هیأت‌های انتظامی ثبت شده است.

منبع خبر

2 thoughts on “عمل زیبایی بینی در صدر عمل های زیبایی؛ مراجعه مرد‌ها برای جراحی صورت بیشتر شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *