دقیقاً کنسروها تا چه مدت زمانی تازه می‌مانند؟این چیزی است که باید بدانید

دقیقاً کنسروها تا چه مدت زمانی تازه می‌مانند، و آیا خوردن آن‌ها بعد از تاریخ انقضای چاپ شده ایمن است؟

خبر خوب این است که کنسروها اگر در شرایط خوب نگهداری شوند، دائماً تازه می‌مانند. اما این به معنای آن نیست که ۱۰ سال دیگر همچنان طعم بهینه خواهند داشت! در واقع چندین عامل وجود دارد که عمر مفید کنسروها را محدود می‌کند، اما به ‌طور کلی مواد غذایی که اسیدی‌تر هستند زودتر منقضی می‌شوند، در حالی که کنسروهای کم‌اسید در واقع عمر مفید طولانی‌تری دارند. اما اگر سؤالی در مورد کنسروهای خاص دارید، مدت زمانی که روی قفسه شما تازه می‌مانند و همچنین مدتی که پس از باز کردن در یخچال تازه می‌مانند، به شرح زیر است:

گوشت کنسرو شده

گوشت کنسرو شده بین ۲ تا ۵ سال روی قفسه دوام می‌آورد. پس از باز کردن، پس از بازکردن بین ۳ تا ۴ روز در یخچال خوب می‌ماند.

کنسروهای کم‌اسید

کنسروهای کم‌اسید شامل اقلامی چون گوشتهای فراورده شده ، محصولات ماکارونی و سوپ‌ها (به جز سوپ گوجه فرنگی) و همچنین سبزیجاتی مانند سیب ‌زمینی، ذرت، هویج، اسفناج، لوبیا، چغندر، نخود و کدو تنبل می‌باشند. این کنسروهای کم‌اسید بین ۲ تا ۵ سال پس از تولید روی قفسه و بین ۳ تا ۴ روز پس از بازکردن در یخچال دوام می‌آورند.

کنسروهای پراسید

کنسروهای پراسید شامل آبمیوه‌ها، گوجه فرنگی و محصولات میوه‌ای (مانند گریپ‌فروت، آناناس، سیب، هلو، گلابی، آلو و تمام توت‌ها) و همچنین ترشی ها و کلم ترش می‌باشند. این مواد غذایی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه روی قفسه و پس از باز کردن بین ۵ تا ۷ روز در یخچال دوام می‌آورند.

مواد غذایی کنسروشده در منزل

اگر در منزل مواد غذایی را کنسرو کنید، باید بدانید این مواد غذایی تا یک سال روی قفسه دوام می‌آورند. قبل از مصرف، به یاد داشته باشید که به عنوان احتیاط برای مواد غذایی پراسید ۱۰ دقیقه و برای کم‌اسیدها ۲۰ دقیقه جوشاندن لازم است (حتی اگر هیچ علامتی از فساد مشاهده نکنید). پس از باز کردن، مواد غذایی کنسرو شده در منزل تا حدود ۳ تا ۴ روز در یخچال دوام می‌آورند.

منبع خبر

One thought on “دقیقاً کنسروها تا چه مدت زمانی تازه می‌مانند؟این چیزی است که باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *