همه باید شروع به شمردن عنکبوت ها کنیم

عنکبوت

بتسم میسون محقق جانور شناس در مقاله خود چنین نوشته: علیرغم اینکه بسیاری هرگز متنفر از عنکبوت‌ها نبوده‌ام، تا پیش از این نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت بودم. سپس درباره عنکبوت‌های جهنده آموختم که بینایی عالی و هوشمندی شگفت‌آور دارند و حتی خواب REM و احتمالاً رؤیا می‌بینند! این موضوع مرا مجذوب کرد.

همچنین آموختم که جمعیت عنکبوت‌های جهنده در حال کاهش است. در جنگل‌های استوایی، پیدا کردن آن‌ها در گذشته آسان بود اما در برخی گونه‌ها طی دو دهه اخیر این موضوع تغییر کرده است.

در واقع، در سراسر جهان انواع مختلف عنکبوت‌ها در حال کاهش هستند. اما شواهد علمی قطعی برای اثبات این مطلب وجود ندارد. احتمالاً دلایل متعددی وجود دارد، اما یک عامل اصلی، بیزاری شدید مردم از عنکبوت‌هاست.

این بیزاری باعث می‌شود دانشمندان به سختی بتوانند بودجه لازم برای مطالعه عنکبوت‌ها را تأمین کنند. در نتیجه نمی‌توانیم بفهمیم کدام گونه‌ها در معرض خطر هستند و چگونه می‌توانیم به آنها کمک کنیم.

دلایل قانع‌کننده‌ای وجود دارد که چرا مردم باید نگران وضعیت عنکبوت‌ها باشند. اول اینکه اکثر عنکبوت‌ها برای انسان‌ها خطرناک نیستند و در عوض از حشرات مضر تغذیه می‌کنند.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *