پاسخ متخصص تغذیه به سوالات رایج در فضای مجازی

این سوال وپاسخ ها بر گرفته ازسوالات رایجی است که از دکتر دیوید کاتز در فضای مجازی روزانه پرسیده میشود.

– به نظر شما بهترین رژیم غذایی برای سلامتی و طول عمر چیست؟

سبک زندگی است و یک رژیم غذایی خاص نیست. غذا بخورید، نه زیاد، اکثراً گیاهاهی باشد. میوه و سبزیجات زیاد، غلات کامل، حبوبات، عدس، مغزها و دانه‌ها، اکثراً آب هنگام تشنگی. هدف قرار دهید غذایی را دوست داشته باشید که دوستتان دارد.اگر این مبنای رژیم غذایی شما باشد، نمی‌توانید خیلی اشتباه کنید.

– آیا می‌توان پروتئین زیادی مصرف کرد؟بله، می‌توانید پروتئین زیادی بخورید.

اکثر آمریکایی‌ها تقریباً دو برابرمقدار توصیه شده پروتئین مصرف می‌کنند. پروتئین اضافی اسیدی است. پروتئین اضافی نمی‌تواند توسط بدن مصرف شود و به عضلات بزرگ و قوی تبدیل نمی‌شود. بدن می‌تواند کربوهیدرات و چربی ذخیره کند پس نمی‌تواند پروتئین ذخیره کند.انبار کربوهیدرات ما گلیکوژن نامیده می‌شود، معمولاً حدود ۰۰۲۱ تا ۰۰۸۱ کالری در روزنیاز بدن است . پروتئین ذخیره نمی‌شود، پس بدن آن را به چیزی تبدیل می‌کند که بتواند ذخیره کند. و از آنجا که گلیکوژن دیگر پر است، تمام پروتئین اضافی که بدن نیاز ندارو الان نمی‌تواند استفاده کند، به عنوان چربی ذخیره می‌شود.

– علم و تغذیه کتوژنیک از کجا می آید؟ آیا منبع علمی دارد؟

بله، در واقع چنین است. دلیل کشف رژیم غذایی کتوژنیک این بود که اگر سوخت مغز را محدود کنید گاهی می‌توانید تشنج‌ها را درمان کنید که هیچ چیز دیگری آنها را درمان نمی‌کرد، امراضی مانند صرع .اگر مغز را از کربوهیدرات محروم کنید در بعضی موارد تشنج متوقف می‌شود. گاهی اوقات، به ویژه در کودکان اگر داروهای معمول برای درمان تشنج مؤثر نباشد، گاهی از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده می‌شود. اما این باید به همه دیگران هشدار دهد. نشانه این رژیم غذایی خاص این است که مغز را از یک ماده مغذی کلیدی محروم می‌کند و فعالیت مغز را آرام می‌کند. آیا واقعاً این چیزی است که یک فرد سالم می‌خواهد رژیم غذایی‌اش انجام دهد؟ من می‌گویم خیر.

– بزرگترین افسانه‌های تغذیه، ورزش و سلامتی که می‌توانید به آنها فکر کنید چیست؟

اکثرنظریه ها این روزها به نظر می‌رسد این است که کربوهیدرات بد است. هر چیزی از عدس تا آبنبات کربوهیدرات است. در واقع، همه مواد گیاهی به همراه اکثر مواد غذایی فرآوری شده، کربوهیدرات هستند. پس سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، حبوبات، همه کربوهیدرات‌اند، و همه بهترین رژیم‌های غذایی برای انسان‌ها معمولاً غنی از کربوهیدرات هستند، اما کربوهیدرات خوب.

آیا کربوهیدرات بد وجود دارد؟

غلات تصفیه شده، شکر افزوده شده، مواد غذایی فوق فرآوری شده زباله‌ای، بله، آنها بد هستند.

– چگونه متابولیسم خود را تغییر می‌دهیم؟

خبر خوب این است که شما واقعاً می‌توانید آن را تغییر دهید.عضله به بدنتان اضافه کنید. سه بار در هفته تمرین مقاومتی انجام دهید. وقتی چند گرم عضله به بدنتان اضافه می‌کنید، شبانه‌روزی کالری بیشتری می‌سوزانید. پس اگر رژیم غذایی فعلی خود را حفظ کنید و سه بار در هفته تمرین مقاومتی انجام دهید، شروع به کاهش وزن می‌کنید .

– آیا واقعاً همه کالری‌ها یکسان در بدن به کار گرفته میشوند ؟ آیا منبع کالری اهمیت دارد؟

یکی از ملاحظات بسیار مهم این است که اگر انواع متنوعی از غذاهای بسیار سالم بخورید، غذاهایی که مستقیماً از طبیعت آمده‌اند، شما را با کالری کمتر از غذاهای فرآوری‌شده فوق‌العاده سیر می‌کنند. اینجا چیزی هست که شاید ندانید، افزودن مواد غیرغذایی به غذا شما را همیشه گرسنه نگه میدارد. این غذاها به هر طریق ممکن برای افزایش طول عمرشان دستکاری شده‌اند و مرکز اشتهای شما را تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند زیاد بخورید. پس فرآوری فراوان بد است.

منبع خبر

3 thoughts on “پاسخ متخصص تغذیه به سوالات رایج در فضای مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *