چگونه از خماری بعد از نوشیدن الکل جلوگیری کنیم؟

بسیاری از کسانی که در دورهمی‌های شبانه الکل مصرف کرده‌اند، تجربه خماری و عواقب وحشتناک آن را در صبح روز بعد داشته‌اند. چیزی که در لحظات نوشیدن سرخوش‌آور به نظر می‌رسید، آن روی خود را نشان می‌دهد. به فاصله کمتر از ۱۲ ساعت باعث می‌شود دست‌های شما بلرزد، سردرد و تپش قلب بالا بگیرید و علائم ناخوشایند دیگری مانند سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و تشنگی طاقت‌فرسا را تجربه کنید

این حالت‌های عذاب‌آور زمانی به اوج خود می‌رسند که الکل به تمامی در حال خروج از بدن شما است و متاسفانه هیچ راه علمی اثبات شده‌ای برای درمان خماری وجود ندارد. با این حال کارشناسان می‌گویند که می‌توانید از آن پیشگیری کنید یا حداقل آن حال بد صبح تا عصر روز بعد را به حداقل برسانید.

کارشناسان می‌گویند کمی غذا خوردن قبل از شروع نوشیدن می‌تواند علائم خماری شما را کاهش دهد.

به گفته آنان صرف یک وعده غذایی در آخر شب بعد از چندین ساعت الکل‌نوشی خیلی دیر است. در عوض، قبل از اولین نوشیدنی خود غذا بخورید و همچنان که شب می‌گذرد به نوشیدن ادامه دهید.

دکتر رابرت سوئیفت، استاد روانپزشکی و رفتار انسانی در دانشگاه براون رود آیلند، در این باره می‌گوید: «وجود غذا در معده، تخلیه معده را کند می‌کند و می‌تواند علائم خماری را کاهش دهد.»

این محقق که سوء مصرف الکل را در دهه ۹۰ میلادی مطالعه کرده است، اضافه می‌کند: «اگر معده حاوی غذا باشد، شیره معده و آنزیم هایی وجود دارند که غذا و الکل را با هم مخلوط می‌کنند و با این فرایند رقیق کردن الکل سبب می‌شوند در هر زمان فقط مقدار کمی الکل جذب شود. در نتیجه ورود الکل باقیمانده به روده در مرحله بعد زیاد تحریک‌کننده نمی‌شود.»

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *