اختلاس در ماهان ایر

اختلاس در ماهان ایر
۰
۱

سالهاست که جامعه ایران با مشکل اختلاس دست به گریبان است و ماهان ایر هم از این قضیه مجزی نیست. هواپیمایی ماهان بزرگترین شرکت هوایی خصوصی در ایران بشمار می‌آید. این شرکت به دلیل سوء مدیریت و فرهنگ مسموم رابطه با سپاه پاسداران و کمک های بی شائبه به گروه های تروریستی از طریق سپاه در آستانه سقوط و ورشکستی قرار دارد.
عرب نژاد، مدیرعامل این شرکت باعث رشد و پرورش فریب و فساد در محیط شرکت ماهان ایر شده است. واریز منابع مالی به حساب‌های شخصی، گسترش روابط حرفه ای با سازمان های تروریستی مورد حمایت سپاه و جایگزین کردن کارکنان ماهان ایر با ماموران سپاهی باعث چیره شدن فرهنگ ترس بر این شرکت شده است. او همچنین از دستکاری مدارک مالی و رابطه اش با این گروه ها برای پنهان کردن ردپای فساد مالی شخصی اش استفاده مینماید. سوء استفاده فاحش از بودجه ای که برای تعمیر و نگهداری هواپیما و حقوق کارکنان در نظر گرفته شده، توانایی فعالیت موثر را نیزاز این شرکت ربوده و آن را عملا فلج کرد است.
بی اعتنایی به نیازهای این شرکت، نیازهای کارکنان آن و همچنین امنیت مسافران هواپیماهای ماهان ایر خود به خوبی گویای نگرش و رفتار روسای این شرکت است. عرب نژاد ماهان ایر را کاملا در اختیار سپاه قرار داده است و این خدمت رسانی برای او سفرهای لاکچری به کشورهای مختلف مانند فرانسه را به ارمغان آورده از قبل این خدمت همچنین دو برادرزاده عرب نژاد و دو پسر او نیز به استخدام شرکت ماهان ایر درامده اند. اما در حالی که این شرکت با مشکلات عدیده روبروست چرا عرب نژاد بدون هیچ نگرانی و احساس وظیفه در قبال این شرکت عمل میکند؟ سفر عرب نژاد به مقاصد لوکس، مسافرت های آنچنانی، شیوه زندگی که در آن نگرانی بابت پول وجود ندارد و ترس از ورشکستگی مطرح نیست سوال های بسیاری را در مورد شیوه زندگی او و رابطه با سپاه پاسداران مطرح کرده است.
امروز ماهان ایر به سختی در حال مبارزه برای بقاست. با آینده ای نامعلوم و شهرتی که به دلیل رابطه با سپاه و حمل و نقل اسلحه برای این گروه تروریستی به بدنامی تبدیل گشته، بازگشت موفق این شرکت هواپیمایی به نظر غیرممکن میرسد. این بحران نه تنها نشان دهنده فساد و کلاهبرداری در این شرکت در سطح بالاست بلکه همچنان تخلفات مالی گسترده، کلاهبرداری، و حمایت از تروریسم را در سطح روسای رده بالای این شرکت آشکار میکند. امروزه سوال مسافران این شرکت هوایی این است: آیا پرواز با ماهان ایر ارزش به جان خریدن خطر پرواز با این هواپیمایی را دارد؟

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *