آیا جمهوری اسلامی به تحریک جامعه جهانی ادامه خواهد داد؟

آیا جمهوری اسلامی به تحریک جامعه جهانی ادامه خواهد داد؟
۲
۵

جمهوری اسلامی پس از ماهها مداخله بی امان در درگیری فعلی غزه با شعله ور کردن شعله های اختلاف از طریق اراذل و اوباش مزدور حوثی و حزب الله، دوباره ناقوس جنگ را به صدا درآورد. جمهوری اسلامی با فرستادن صدها پهپاد و دهها موشک از ایران و همچنین لبنان و یمن همراه با مزدوران خود بار دیگر نشان داد که بازیگر اصلی ایجاد تنش در خاورمیانه می باشد.
در حالیکه دولت های غربی به خاطر دستیابی به یک راه حل صلح آمیز برای درگیری های منطقه ای همواره به دنبال توافق سودمند هستند، جمهوری اسلامی با حمایت نظامی و مالی خود از نیروهای نیابتی مانند حوثی ها و حزب الله ادامه داده و از موقعیت سواستفاده میکند.
برای مقابله با دخالت خارجی و فرستادن یک پیام به سران جمهوری اسلامی، حملاتی انجام گرفت که در نتیجه آن شمار زیادی از سران سپاه قدس کشته شدند. اما جمهوری اسلامی بجای اینکه پیام این حمله را گرفته باشد، با حملات اخیر خود سعی می کند تا خاورمیانه روی آرامش را نبیند.
در یک شب میلیونها دلار از ثروت ملی مردم ایران، دود شد و رفت هوا. دلار در یک شب جهشی بالا رفت و عواقب اقتصادی این حمله بار دگیر گریبانگیر مردم ایران خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران با این حمله بار دیگر در موقعیت منزوی قرا گرفت و کشورهای جهان یکی پس از دیگری این حملات را محکوم کردند.
پرواضح بود که هرگونه حرکت نسنجیده ای از جانب جمهوری اسلامی به افزایش تنش و گسترده شدن درگیری ها در منطقه خواهد انجامید که آسیب زیانباری به کشورهای منطقه خواهد آورد و به ناچار این کشورها را در این درگیری دخیل خواهد نمود. جمهوری اسلامی از بدو تولد بدنبال ایجاد بی ثباتی در منطقه و گسترش نفوذ در این حوزه جهت پیشبرد اهداف بدخیم خود بوده است.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *