احتمال حمله سپاه به اسرائیل و عواقب آن

احتمال حمله سپاه به اسرائیل و عواقب آن
۲۲
۱۴

بعد از حمله اسرائیل به مقر جلسه فرمانده هان سپاه قدس در دمشق، گمانه زنی های زیادی در محافل سیاسی و شبکه های اجتماعی درباره پاسخ سپاه به این حمله وجود دارد. فرماندهان سپاه قدس در سوریه بدنبال اهداف شومی هستند و هدفی جز آتش افروزی ندارند. موضع جمهوری اسلامی در اتفاقات اخیر خاورمیانه هم همراه با بالا بردن تنش بوده است. فعالیتهای سپاه قدس سپاه بعد از حمله حماس به اسرائیل از هفت اکتبر تا امروز در خاورمیانه رو به افزایش است. روزی در گزارشها می آید که فرماندهان سپاه قدس به حوثی ها در هدف قرار دادن کشتی های تجاری کمک می کنند و روز دیگر گزارشهایی درباره حضور این نیروهای در لبنان و غزه در رسانه ها منتشر می شود.
فرمانده های نیروی قدس سپاه در ساختمان به اصطلاح دیپلماتیک به دنبال ریختن کدامین نقشه های شوم بودند که مورد هدف قرار گرفتند؟ چرا جمهوری اسلامی اماکن دیپلماتیک را به اماکن امن این نیروها تبدیل کرده است که کوچکترین نقشی در روابط بین الملل و پایین آوردن تنش ندارند؟ هدف قرار دادن مستقیم اسرائیل در پاسخ به این حمله از طرف سپاه برای ایران چه منافعی می تواند داشته باشد؟
اگر حمله ای از خاک ایران به اسرائیل شود، این به معنای آغاز جنگ مستقیم بین جمهوری اسلامی و اسرائیل می باشد. در این صورت این احتمال بسیار قوی است که پاسخ اسرائیل کوبنده خواهد بود. و این می تواند ایران و خاورمیانه را به لبه پرتگاه سقوط بکشاند. نکته دیگر اینکه با به صدا درآمدن احتمال جنگ بین ایران و اسرائیل ما شاهد عواقب اقتصادی آن هستیم. ارز در روزهای اخیر بشدت رو به افزایش است. تصور کنید که جنگ مستقیم شروع شود و در این صورت اقتصاد ایران از هم خواهد پاشید.
خلاصه اینکه حمله سپاه به اسرائیل دیوانگی محض است.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *