المپیک ۲۰۲۴؛ «جایی امن‌تر از پاریس نیست»

پس از حمله تروریستی شنبه شب در پاریس که منجر به کشته شدن یک توریست آلمانی شد، مقامات فرانسوی اعلام کردند که امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تضمین می‌کنند و هیچ برنامه‌ای برای تغییر در مسیر مراسم افتتاحیه وجود ندارد. قرار است ورزشکاران کاروان هر کشور در بخشی از مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس داخل یک قایق از روی رودخانه سن عبور کنند.

مهاجم در حین فرار از پلیس، دو نفر دیگر را نیز مجروح کرد. وی در بازجویی اظهار داشت به دلیل کشتار مسلمانان در افغانستان و فلسطین ناراحت است. این در حالی است که مقامات اروپایی نسبت به خطر افزایش حملات تروریستی هشدار داده‌اند.

با این وجود، معاون شهردار پاریس اعلام کرد که سیستم امنیتی بسیار قوی و استثنایی برای بازی‌های المپیک در نظر گرفته شده و مطمئن است که می‌تواند امنیت شهر و دهکده المپیک را تضمین کند.

وزیر ورزش فرانسه نیز تأکید کرد که چندین برنامه جایگزین برای برگزاری امن مراسم وجود دارد اما هیچ برنامه‌ای برای تغییر مسیر ۶ کیلومتری روی رودخانه سن در دستور کار نیست.

فرانسه از مهر ماه گذشته که یک معلم به دنبال حمله با چاقو در مدرسه‌ای در شمال این کشور کشته شد، در بالاترین سطح هشدار امنیتی قرار گرفته‌ است.

مقام‌های امنیتی اروپایی در مورد افزایش خطر رشد حملات شبه نظامیان اسلامگرا در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس هشدار داده‌اند؛ در این زمینه بزرگ‌ترین تهدید «گرگ‌های تنها» (افرادی که به طور مستقل تصمیم به حمله می‌گیرند) هستند.

منبع خبر

One thought on “المپیک ۲۰۲۴؛ «جایی امن‌تر از پاریس نیست»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *