دانشمندان: برخی رژیم‌های غذایی به کاهش رشد تومورهای سرطانی کمک می‌کنند

دانشمندان: برخی رژیم‌های غذایی به کاهش رشد تومورهای سرطانی کمک می‌کنند

نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که برخی از رژیم‌های غذایی محبوب مانند رژیم غذایی کتوژنیک می‌توانند به جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی کمک کنند.

با این حال به گفته دانشمندان همچنان به بررسی‌های بیشتری در این زمینه برای ارزیابی تاثیر این رژیم‌های غذایی بر روی انسان‌ها نیاز است. به گفته محققان شماری از رژیم‌های غذایی پرطرفدار که دریافت کالری، قند و برخی از مواد غذایی مشخص را محدود می‌کنند بر روی رشد تومورهای سرطانی تاثیر می‌گذارند.

هرچند این پژوهش رژیم غذایی مشخصی را به عنوان رژیم غذایی مفید برای همه بیماران مبتلا به سرطان تشخیص نمی‌دهد اما در عین حال نشان‌دهنده اهمیت نقش رژیم غذایی در دوره‌های درمان این بیماری است. 

نتیجه بررسی‌های دانشمندان در این باره در پژوهشی که از سوی دانشگاه سملویس در مجارستان منتشر شده آمده است. 

تومورهای سرطان دهانه رحم، روده و برخی از انواع سرطان پستان برای رشد نیازمند دریافت قند هستند. این در حالی است که سلول‌های سرطانی ریه، لوزالمعده، مغز استخوان و مغز برای رشد نیاز به گلوتامین، نوعی از اسیدهای آمینه هستند. 

بیشتر بخوانید

از سوی دیگر تومورهای سرطان پروستات با دریافت فروکتوز رشد می‌کنند. 

به گفته دانشمندان سلول‌های سالم بدن انسان در جریان برخی از رژیم‌های غذایی مانند رژیک غذایی کتوژنیک می‌توانند به آسانی از کتون‌ها تغذیه کنند اما سلول‌های سرطانی برای تبطیق خود با این رژیم غذایی مشکل خواهند داشت.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *