در نشست سازمان ملل درباره اسرائیل و حماس، دیپلمات چین درباره شیوع ذات‌الریه صحبت می‌کند

دیپلمات ارشد رژیم کمونیستی چین در سازمان ملل گفت که شیوع ذات‌الریه در این کشور که عمدتاً کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، با وجود تشدید شیوع، تحت کنترل است. در همین حال، گزارش‌های رسیده از چین درباره «سندرم ریه سفید» نگرانی بین‌المللی را برانگیخته است.

وانگ یی، وزیر امور خارجه حزب حاکم کمونیست چین در ۲۹ نوامبر در مقر سازمان ملل در نیویورک، در حالی که ریاست جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جنگ اسرائیل و حماس را بر عهده داشت، ادعا کرد: «اخیراً شاهد برخی موارد آنفولانزا در میان کودکان در مناطق خاصی از چین بوده‌ایم. در واقع، این پدیده‌ای بسیار رایج در بسیاری از کشورها و در چین است که تحت کنترل موثر قرار گرفته است.»

وی افزود: «تعاملات چین با جامعه بین المللی تحت تأثیر هیچ عاملی قرار نخواهد گرفت و ما از ملاقات‌های بیشتر با دوستان از سراسر جهان استقبال می‌کنیم.»

چین در حال حاضر ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد.

پِنگ گفت: «حزب کمونیست چین این همه‌گیری را یک بحران دیپلماتیک می‌داند تا یک بحران بهداشتی…. وانگ یی از نشست سازمان ملل برای بیان این بیانیه استفاده کرد و در واقع ثابت کرد که مشکلاتی در مورد وضعیت همه گیری کنونی در چین و مشکلاتی در ارتباط با منبع عامل بیماری‌زا و سایر جنبه‌ها [که حزب کمونیست چین احتمالاً تلاش می‌کند سرپوش بگذارد] وجود دارد.»

تانگ جین‌گوان، مفسر امور جاری در ایالات متحده، در اول دسامبر به اپک تایمز گفت که هر بار که یک بیماری همه‌گیر بزرگ رخ می‌دهد، حزب کمونیست چین سعی می‌کند تقصیر را به گردن کشورهای دیگر بیندازد تا بگوید این مشکل جهان است.

اریک فیگل-دینگ، یک اپیدمیولوژیست تحصیل کرده در هاروارد مستقر در ایالات متحده، در پستی در ایکس نوشت: «می‌شنوم که بسیاری از افراد داخلی به من می‌گویند که مقامات حکومتی به پزشکان چینی گفته‌اند که هیچ تعدادی را گزارش نکنند و بیماران را آزمایش نکنند و هیچ گزارشی درباره آزمایش‌ها ارائه نکنند. این به طرز عجیبی آشنا به نظر می رسد.»  فیگل-دینگ یکی از اولین دانشمندان آمریکایی بود که به هشدارهایی اشاره کرد که در مراحل اولیه همه‌گیری کووید۱۹ در اوایل سال ۲۰۲۰ از چین صادر شد.

منبع خبر

One thought on “در نشست سازمان ملل درباره اسرائیل و حماس، دیپلمات چین درباره شیوع ذات‌الریه صحبت می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *