ستایش مدیر طراحی پورشه از خودروهای برقی چینی؛ شگفت‌انگیزند!

فولکس واگن به این نتیجه رسیده که بخشی از چالش‌های این شرکت در بازار چین مربوط به طراحی داخلی و ویژگی‌های زیبایی ظاهری خودرو است که مورد توجه مشتریان چینی قرار دارد.

مایکل مائر، مدیر طراحی شرکت خودروسازی پورشه که سابقه ۲۰ سال طراحی مدل‌های پورشه «۹۱۱» و «کاین» را دارد می‌گوید رقابت ایجاد شده توسط شرکت‌های سازنده خودروهای برقی چینی باعث شده‌ است مدیران و مهندسان آلمانی به طراحی‌های جسورانه‌تر برای خودروهایشان تمایل بیشتری پیدا کنند.

به گزارش «بلومبرگ»، رئیس طراحی پورشه و فولکس واگن در مصاحبه‌ای با اشاره به شرکت‌های سازنده چینی خودروهای برقی گفت: «این استارت‌آپ‌ها، بدون این‌که سابقه‌ای داشته باشند، می‌توانند کارهایی کاملاً متفاوت انجام دهند.» او در ادامه گفت: «من به عنوان یک طراح خودرو شیوه عملکرد شرکت‌های چینی را بسیار مثبت می‌دانم زیرا عملکرد آن‌ها باعث می‌شود خودروسازان آلمانی ذهن بازتری نسبت به کار طراحی خودرو داشته باشند.»

آلمان مدت‌هاست که با خودروهای مشهوری مانند فولکس واگن بیتل، پورشه ۹۱۱، بی‌ام‌و و مرسدس بنز در خط مقدم طراحی خودرو در جهان قرار دارد. با این حال، خودروسازان آلمانی در حال حاضر شاهد سبقت گرفتن شرکت آمریکایی تسلا از آنها در حوزه خودروهای برقی هستند و فناوری‌های تازه در حوزه باتری‌های خودرو آن‌ها را مجبور به تجدیدنظر در ظاهر و عملکرد خودروهایشان کرده است.

در دنیای خودروسازی امروز، استانداردها به سرعت در حال پیشرفت هستند، از طراحی‌های فوق مدرن مانند سایبرتراک شرکت تسلا گرفته تا ویژگی‌های داخلی مانند داشبورد سه بعدی و صندلی‌های دارای قابلیت ماساژ ارائه شده توسط شرکت‌های چینی.

الیور بلوم، مدیرعامل فولکس‌واگن، ماه گذشته طراحی‌های تازه‌ای را پیشنهاد و به لیست اولویت‌های شرکت اضافه کرد، به امید این‌که خریداران بیشتری را از میان مشتریان خودروهای برقی در چین جذب کند و از کاهش سهم فولکس‌واگن بازار در چین جلوگیری کند. این اقدام دست طراحان فولکس‌واگن را برای ارائه ظاهری متمایز در خودروهای این شرکت، از جمله فولکس‌واگن، آئودی و اشکودا، بازتر گذاشته است.

هدف فولکس‌واگن این است که محصولات قدیمی اما محبوبش را با ظاهری تازه‌تر به بازار چین عرضه کند.

منبع خبر

One thought on “ستایش مدیر طراحی پورشه از خودروهای برقی چینی؛ شگفت‌انگیزند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *